جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:
کد خبر: ۱۱۱۸۷۵
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰

فکرشهر: مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حوزه‌ علمیه از خواهران واجد شرایط برای تحصیل در حوزه‌های علمیه  برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت نام می‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از آغاز پذیرش حوزه علمیه در سراسر استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: پذیرش طلبه در حوزه علمیه بانوان در ۲ مقطع عمومی و تکمیلی انجام می‌شود که در مقطع عمومی در ۲ سطح سیکل و دیپلم این کار انجام می شود.

وی اضافه کرد: افرادی می‌توانند در سطح سیکل ثبت نام کنند که پایه نهم متوسطه را حداقل با معدل ۱۵ به پایان رسانده و حداکثر ۱۸ سال سن داشته باشند و دارندگان مدرک دیپلم نیز با حداقل معدل ۱۴ و حداکثر ۴۰ سال سن می‌توانند در حوزه علمیه خواهران ثبت نام کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: ثبت نام تا اردیبهشت‌ ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاع رسانی حوزه علمیه خواهران کشور به نشانی www.whc.ir و یا به‌صورت حضوری با مراجعه مدراس علمیه ثبت‌نام کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: ظرفیت پذیرش در حوزه علمیه خواهران در مقطع سطح ۲، ۳۳۰ نفر است و در مقطع سطح ۳ بدون محدودیت پذیرش انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۲ واحد آموزشی خواهران در سطح استان فعال است که از این تعداد ۹ واحد در سطح دیپلم، ۲ واحد نیز در سطح سیکل و یک واحد آموزش عالی مشغول به فعالیت هستند.

روند پذیرش در مدارس علمیه بوشهر صعودی است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر خاطر نشان کرد: از سال ۹۹ روند پذیرش حوزه علمیه در استان بوشهر صعودی بوده است و این استان در صدر پذیرش کشور قرار دارد.

اسماعیلی گفت: سال ۱۳۹۹ در استان بوشهر رشد پذیرش ۱۵ درصد و سال ۱۴۰۰ نیز ۳۵ درصد بوده است؛ این آمار نشان از افزایش علاقمندان به تحصیل در مدارس حوزوی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ استاد در حوزه علمیه استان بوشهر، یادآور شد: حوزه علمیه این استان بیش از ۲۰۰۰ طلبه دارد که ۸۰۰ نفر از آنها دانش‌آموخته و ۱۲۰۰ نفر نیز طلبه جاری هستند.

مقطع دکتری در حوزه علمیه استان بوشهر دایر می‌شود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به اینکه علاقمندان به شرکت در مقطع دکتری در این استان مجبور به تحصیل در سایر استان‌ها هستند، گفت: رایزنی‌های مختلفی برای دایر شدن رشته "فقه خانواده "در مقطع دکتری استان بوشهر هستیم.

اسماعیلی اظهار کرد: رشته‌هایی همچون تربیت دینی کودک، مشاوره اسلامی، مطالعات اسلامی زنان و اخلاق و تربیت به‌زودی در استان بوشهر دایر می‌شوند.

۱۵ کتاب در حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تالیف شد

وی با اشاره به اینکه پارسال ۱۵ کتاب در حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تالیف شد، تصریح کرد: حوزه علمیه سه رسالت هدایت دینی مردم، خدمات فرهنگی بصیرتی و خدمات اجتماعی را برعهده دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر