جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۹۳۴
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: مردم این شهرستان مطمئن باشند هیچ گونه واگذاری، فروش و تغییری در زمین فرودگاه این شهر ایجاد نخواهد شد و بنا به خواست آنها و پیگیر فعال شدن آن هستیم.

به گزارش فکرشهر، محمدتقی صفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های استاندار بوشهر و  هماهنگی های لازم در این استان و مرکز کشور به دنبال این هستیم تا زمین یادشده را برای احداث فرودگاه آماده کنیم.

وی اظهارداشت: زمین مورد نیاز برای مسکن مردم گناوه پیش بینی شده است و هیچ جای نگرانی نیست.

فرماندار گناوه گفت: باتوجه به موقعیت خاص شهرستان گناوه، احداث فرودگاه از جنبه های مختلف به عنوان یک زیرساخت مهم از جمله در زمینه رونق بیشتر در امر تجارت و گردشگری و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای این منطقه حایز اهمیت است.

مطالبی مبنی بر واگذاری و فروش زمین متعلق به فرودگاه گناوه در روزهای اخیر به صورت غیررسمی در فضای مجازی منتشر شد که واکنش و نگرانی مردم و فعالان اجتماعی این منطقه را درپی داشت.

فرودگاه گناوه سابقه بیش از ۵۰ ساله دارد که طرح مطالعاتی آن در ابتدای دهه ۱۳۵۰ انجام، سپس فنس کشی و تسطیح زمین آن اجرایی و حتی در سال ۱۳۵۴ اولین پرواز از فرودگاه شیراز به گناوه انجام شد.

پس از رهاشدن زمین فرودگاه، در سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۴ از این مکان استفاده‌های متعددی ازجمله نگهداری لوله‌های شبکه آبرسانی و استقرار جهاد سازندگی شد و سپس در سال ۶۳ سازمان هواپیمایی کشور تابلویی به نام خود در این زمین نصب کرد.

هم اینک زمین فرودگاه گناوه که به عنوان قدیمی ترین و دومین فرودگاه دولتی استان بوشهر سند مالکیت رسمی به نام خود دارد، بدلیل کمبود فضای ورزشی بخشی از آن مکانی برای بازی ورزشکاران فوتبالیست تبدیل شده است.

مردم این دیار امیدوارند متولیان امر، فرودگاه گناوه را که بیش از  نیم قرن تنها اسم و زمینی از آن جای مانده است، به یک مکان فعال فرودگاهی تبدیل شود.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط تجاری و گردشگرپذیر جنوب کشور است و تاسیسات و شرکت های نفتی در آن مستقر هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر