شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۹۷۴
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: آموزگاران و دانش آموزان دیلم استان بوشهر روز چهارشنبه باحضور در کنار ساحل گردشگرپذیر این بندر، روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در آستانه فرارسیدن این روز ، ۱۵۰ تن از دانش آموزان و معلمان آموزشگاه دخترانه "دریا " بندر دیلم در ساحل زیبای  این بندر حضور یافتند و با اجرای برنامه های مختلفی روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتند.

مسابقات فرهنگی ورزشی، بازی‌های بومی و محلی، پاکسازی ساحل با همکاری معلمان، دانش آموزان و نیروهای خدمات شهری شهرداری، ترسیم یادمان روی ماسه‌ها با موضوع خلیج فارس و حفظ محیط زیست از عمده برنامه های گرامیداشت روز ملی خلیج فارس بود.

مسئول روابط عمومی و فرهنگی اجتماعی شهرداری دیلم در این برنامه با گرامیداشت روز خلیج فارس گفت: ۱۰ اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایرانیان است که براین اساس در  ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، هیات دولت مصوبه ای را تایید کرد که به موجب آن هرسال چنین روزی  ، “روز ملی خلیج فارس” نام گرفت و همه ساله گرامی داشته می‌شود.

فتح الله صالحی فرد افزود: خلیج تا ابد فارس  به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس  می‌شناسند.

                                          

وی یادآورشد: این برنامه به ابتکار آموزشگاه دریا و حمایت و پشتیبانی شهرداری دیلم به مناسبت روز ملی خلیج فارس و همچنین هفته  زمین پاک و شوراها برگزار شد.

در این آیین نماینده شهرداری و شورای اسلامی شهر دیلم به مناسبت هفته معلم از آموزگاران این آموزشگاه با اهدای کارت هدیه تجلیل کرد.

دهم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از خلیج فارس و تنگه هرمز به عنوان روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر