جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل امور روستایی استانداری بوشهر:
کد خبر: ۱۱۱۹۹۹
پنجشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: آبرسانی و ضعف در زیرساخت‌های راه و حمل‌ونقل از مهمترین مشکلات روستاهای این استان به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر، پرویز شعبانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: انتظار می‌رود نهاد مردمی شورای اسلامی تقویت و توسعه زیرساخت‌های روستا از نظر مبلمان، معماری، تامین رفاه و خدمت رسانی، ایجاد امنیت و امکانات سلامت را بر اساس اولویت‌های روستا و آیین‌نامه‌ها فنی طرح هادی در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: انتخاب دهیار شایسته و توانمند از مهمترین وظایف شورای اسلامی روستاها است که زمینه‌ سرعت بخشی به توسعه زیرساخت‌های روستایی را فراهم می‌کند.

شعبانی تاکید کرد: شوراهای اسلامی روستاهای استان در پاسخی شایسته به اعتماد مردم و به دور از جانبداری‌های طایفه‌ای و قومی، رفع نیازهای مردم و اجرای طرح‌های توسعه‌ای روستاها را پیشنهاد و پیگیری کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: جبران خلاء آموزشی اعضای شورای اسلامی روستاها در استان بوشهر یکی از ضرورت‌هایی است که در برنامه سالانه این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی به منظور آشنایی اعضای شوراها درباره آخرین اصلاحات و الحاقات قوانین و مقررات شورای اسلامی ضروری است زیرا آنها باید همسو با قوانین و با بهره‌گیری از آیین‌نامه‌ها برای آبادانی و توسعه روستا بکوشند.

شعبانی یادآور شد: استان بوشهر ۶۲۲ روستا دارد که از این شمار ۳۸۷ روستا دارای شورای اسلامی هستند و ۴۳ شورا پنج عضو و ۳۴۵ شورا سه عضو دارند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر افزود: یکهزار و ۱۸۹ نفر از اعضای شوراهای اسلامی روستا را در استان بوشهر مردان و ۶۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که میزان تحصیلات ۷۵۲ نفر دیپلم و بالاتر و ۴۹۸ نفر کمتر از دیپلم است.

شعبانی با گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، بیان کرد: این روز را باید به آن دسته از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بوشهر که با رعایت امانتداری، وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات روستاها تلاش می‌کنند تبریک گفت.

 وی یادآور شد: ۳۹۳ روستا معادل ۹۸ درصد از روستاهای پر جمعیت استان بوشهر دارای طرح هادی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر