جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۰۲۴
پنجشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آیین نامه کالای همراه ملوان (ته لنجی) پیشنهادی این استان که بتازگی در هیات دولت تصویب شد در نهایت به نفع مردم تمام می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدتقی ایرانی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: با این وجود حق و حقوق دولت از محل صادرات و واردات نیز باید پرداخت شود زیرا  منبع درآمد دولت چنین ظرفیت‌هایی است که در استان بوشهر قرار دارد.

وی بیان کرد: با این حال اعتقاد داریم نباید تنها حقوق دولت مدنظر قرار گیرد بلکه باید حقوق مردم نیز بخوبی محقق شود تا سفره آنها با محوریت دریا توسعه پیدا کند.

ایرانی ادامه داد: مردم ولی نعمت هستند که باید ظرفیت موجود در استان بوشهر بخوبی به آنها تقدیم شود و در این بین یک نهاد تاثیرگذار در اقتصاد استان بوشهر، گمرک ها هستند که باید بخوبی در این عرصه ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: برخی از قوانین نیاز به اصلاح و مدیری مردم محور دارد تا امور مردم را بخوبی تامین کند.

ایرانی ادامه داد: در استان بوشهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر با کالای همراه ملوان تامین معاش دارند که باید حق و حقوق آنان به نحو مطلوب و مناسبی دیده شود که استاندار بوشهر در این مسیر از بدو کار تمام تلاش خود را بکار گرفتند.

وی گفت: اکنون با زمینه سازی دولت واژه نامانوس قاچاق در مسیر برداشته شدن از روی کالای همراه ملوان است زیرا مردم استان بوشهر شغل شریف تجارت دارند که این شغل پدران و نیاکان آنان است.

ایرانی ادامه داد: بنادر استان بوشهر باید تبدیل به مرکز توریست تجاری شوند که این فرایند بدون تردید منجر به چرخیدن چرخ اقتصاد آنان خواهد شد.

وی تاکید کرد: چنانچه براساس مصوبه دولت و ستاد قاچاق کالا و ارز کالایی از گمرک ترخیص می‎‌شود این قاچاق و جرم نیست زیرا به صورت قانونی وارد کشور شده است.

ایرانی ادامه داد: باید تلاش کرد از قانون درون سازمانی به تعامل برون سازمانی به نفع مردم دست پیدا کرد تا زمینه خدمت به معیشت مردم فراهم شود.

وی گفت: وقتی کالاهای ترخیصی از گمرک قاچاق تلقی شود بدون تردید این رویه منجر به رنج و زحمت مردم خواهد شد.

ایرانی ادامه داد: قاچاق شامل واردات موادغذایی بدون نظارت، موادمخدر و مشروبات الکلی است که باید با آن برخورد شود و کالای اساسی و موردنیاز مردم نباید به عنوان قاچاق قلمداد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: فعال سازی بازارچه‌های مرزی در این استان در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام نیز گامی مهم در راستای خدمت به چرخه اقتصاد زندگی مردم است.

ایرانی در ارتباط با نحوه برخورد مدیران با مسائل و مشکلات مردم اظهار کرد: مدیر موفق باید براساس قانون عمل کند ولی با این وجود باید برای حل مشکلات راه حل داشته باشد.

در این آیین با تجلیل از بهروزه قره بیگی، علی سلیمانی به عنوان ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر