جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۰۷۳
جمعه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: آموزش و بازآموزی مداوم اعضای شوراهای شهر و روستا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات این گروه ضروری و در انجام وظیفه شایسته آنها نقش بسزایی دارد.

به گزارش فکرشهر، محمد هادی رستمیان روز جمعه به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها  در گفت‌وگو با ایرنا  افزود: شورا در زمان شکل‌گیری برآیند و چکیده رای همه مردم است و از خرد جمعی بهره‌می‌برد و در ادامه باید با شنیدن نقطه نظرات تفکرات مختلف، با تکیه بر قوانین و بررسی شرایط محلی و منطقه‌ای بهترین تصمیم را در راستای سیاست‌های کلی برای ارتقا و پیشرفت شهر یا روستا بگیرد.

وی افزود: در این مسیر انتخاب دهیار و شهردار با شاخص‌های تراز نیروهای انقلاب اسلامی از حساس‌ترین رسالت های  شوراهای اسلامی شهر و روستا است و اعضا باید در این زمینه با وسواس خاصی عمل کنند.

 معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در نبود احزاب و نهادهای مدنی توانمند که بتوانند زمینه مشارکت مردم را در عرصه اجتماعی فراهم کنند، شوراهای اسلامی بستر این مشارکت را مهیا کرده است.

رستمیان توصیه کرد: اعضای شوراها ارتباط خود را با بدنه مردم تقویت کنند و در ضمن تعامل موثری با مسئولان داشته باشند.

وی ادامه داد: شوراها باید در چارچوب وظایف این نهاد که با صراحت در قانون بیان شده است، توانایی جلب مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را داشته باشند چرا که تاریخ انقلاب نشان می‌دهد هر جا از نیروی هم‌افزای مردم بهره گرفته شده، عرصه رسیدن به موفقیت بوده است.

 معاون امور عمرانی استاندار بوشهر یادآورشد: اهمیت شورا در چندین اصل قانون اساسی و در دین مقدس اسلام  به صراحت بیان شده است و امروز که شورا در قالب یک ساختار سیستماتیک زمینه مشورت همگانی را فراهم کرده است، تاثیر و جایگاه موثری در بهبود شرایط جامعه ایفا می‌کند.

رستمیان عنوان کرد: استان بوشهر با ۴۰ شهر، ۱۰ شهرستان و ۲۵ بخش، ۲۱۰ عضو شورای شهر دارد که ۱۸۷ عضو مرد و ۲۳ عضو زن هستند.

وی ادامه داد: از ۶۲۲ روستای استان بوشهر تعداد ۳۸۷ روستا دارای شورای اسلامی روستا هستند که یکهزار و ۱۸۹ عضو مرد و ۶۱ عضو زن دارد و شامل ۳۴۴ شورا با ترکیب اعضای سه نفره و ۴۳ شورای پنج نفره است.

نهم اردیبهشت مقارن با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) برای تشکیل شوراهای اسلامی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا گرامی‌داشته می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر