پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۰۹۱
جمعه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: روز قدس باعث تقویت اتحاد مسلمانان در نقاط مختلف دنیا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با گرامیداشت روز قدس اظهار داشت: بیش از ۷۰ سال است که رژیم غاصب صهیونیستی کشور فلسطین را اشغال کرده و ما اشغال، ظلم، تعدی و ستمگری را شاهدیم.

وی اضافه کرد: تدبیر معمار کبیر انقلاب در این نامگذاری قابل تأمل و دارای آثار گرانقدری است. سال‌های سال این حرکت و راهپیمایی انجام شده است که بسیار نقش آفرین و تأثیرگذار بوده است.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: اولین نقش این ژرف نگری حضرت امام وحدت جهان اسلام است. در سراسر جهان اسلام و در کشورهای غیراسلامی مسلمانان به میدان می آیند و دشمن از این وحدت هراس دارد.

وی افزود: دومین نقش این اقدام متزلزل شدن خانه عنکبوت و کاخ‌های ستمگران است. تقویت بنیه مقاومت دفاعی و مردمی فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی باعث ایستادگی مردم فلسطین در مقابل حکام زور و ستمگری رژیم صهیونیستی است.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: این روز را دست کم نگیریم. لطف الهی به این حرکت خودجوش مردم در سراسر دنیا خواهد بود و این ملت پیروز خواهد شد و رژیم صهیونیستی به ذلت افتاده است.

وی ادامه داد: امامین انقلاب بر گرامیداشت و شرکت باشکوه در راهپیمایی روز قدس تاکید داشته‌اند. حضرت امام خمینی قدس را متعلق به مسلمانان دانسته که باید به آنها برگردد و این اتفاق خواهد افتاد. مسلمان روز قدس را باید زنده نگه دارند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: امام حاضر انقلاب هم‌می فرمایند مسئله فلسطین مسئله اول بین المللی اسلامی است مسئله فلسطین یکی از مسائل جهان بشریت کنونی است مربوط به اسلام و مسلمین نیست تکلیف هر مسلمانی مشخص است باید این روز را گرامی بدارد و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کند این حضور اثرگذار است.

وی روز شوراها را تبریک گفت و افزود: شوراهای شهر و روستا برای رضای خدا کار و خدمت کنند و در عرصه خدمت اگر رقابت هم باشد خوب است.

هاشمی‌نژاد روز کارگر را گرامی داشت و بیان کرد: به کارگران تبریک خدا قوت و خسته نباشید عرض می‌کنم. کارگران زحمت کش به خصوص در بخش‌های خصوصی و پیمانکاری مورد ظلم واقع می‌شوند. باید حق و حقوق این عزیزان محترم شمرده شود.

هاشمی نژاد روز معلم و سالروز شهادت فیلسوف شهید مرتضی مطهری را تبریک گفت و ادامه داد: خسته نباشید و خدا قوت عرض می‌کنم به معلمان عزیز این عزیزان در راستای کارشان بهترین خدمت به جامعه اسلامی می‌کنند. جایگاه و شأن معلم رفیع است و قدر این جایگاه را بدانند.

امام‌جمعه عسلویه به مسئله آب شهرستان اشاره کرد و افزود: دغدغه جدی مردم مسئله آب است. مسئولین شهرستان و استان مراقبت کنند بحران آب نداشته باشیم.

وی بیان کرد: طبق گزارشی که سرهنگ حسن زاده به من دادند اقدام جهادی و مؤثری برای رفع مشکل آب دارند و برای آب بیدخون طرح دارند که باید انجام شود. اگر این کار ثمر بدهد من از این تریبون از همه عزیزان تشکر می‌کنم.

امام جمعه عسلویه پیشاپیش عید فطر را تبریک گفت و افزود: نماز عید فطر در روز عید فطر در مصلا برگزار می‌شود و همه عزیزان شرکت کنند. در نماز جمعه‌ها هم عزیزان شرکت کنند.

وی اضافه کرد: نماز جمعه خیمه ولایت، خیمه پیامبر و ائمه است و متعلق به شخص یا من هاشمی نژاد نیست، متعلق به مردم است و نهاد نماز جمعه متعلق به مردم است. شرکت فعال داشته باشید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر