جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: پرونده های قضایی و اقتصادی در استان بوشهر با توجه به جمعیت کم و مساحت کوچک آن، آمار بالایی دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری پیش از ظهر پنجشنبه در آیین معارفه رییس کل جدید دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: در جنوبی ترین نقطه این استان، پارس جنوبی واقع شده که در گذشته تنها دو شهر استان جزء محدوده فعالیت آن بود اما امروز این آمار به پنج شهر تبدیل شده و فعالیت غالب این شهرها در حوزه فعالیت های پارس جوبی است.
کد خبر: ۱۱۲۱۵
جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: پرونده های قضایی و اقتصادی در استان بوشهر با توجه به جمعیت کم و مساحت کوچک آن، آمار بالایی دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری پیش از ظهر پنجشنبه در آیین معارفه رییس کل جدید دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: در جنوبی ترین نقطه این استان، پارس جنوبی واقع شده که در گذشته تنها دو شهر استان جزء محدوده فعالیت آن بود اما امروز این آمار به پنج شهر تبدیل شده و فعالیت غالب این شهرها در حوزه فعالیت های پارس جوبی است.

\n\n

وی با اشاره به تبعات و پیامدهای مثبت و منفی حضور صنعت در یک نقطه تصریح کرد: در گذشته در یک محدوده مشخص، جمعیتی در حدود ۳۰ هزار نفر در عسلویه حضور داشتند اما امروز در همان مکان محدود، چندین برابر جمعیت حضور دارند که مراودات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جدیدی را به دنبال داشته است .

\n\n

جمعیت سه برابری مردان نسبت به زنان در کنگان و عسلویه

\n\n

استاندار بوشهر با بیان اینکه نمی توان اثرات زیست محیطی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از حضور صنعت در عسلویه را نادیده گرفت، به نسبت جمعیت سه به یک مرد و زن در شهرهای کنگان و عسلویه اشاره کرد و افزود: این تفاوت جمعیت در سال های آینده به شهرهای دیر، دشتی و تنگستان نیز سرایت خواهدکرد.

\n\n

سالاری، وجود نیروگاه اتمی و ۹۳۷ کیلومتر مرز آبی در استان بوشهر را دلیل دیگری برای تمایز این استان با سایر استان ها خواند و تصریح کرد: وجود همه این موارد، به استان بوشهر موقعیت خاصی بخشیده است که کنترل و نظارت آن را سخت کرده و تصمیم گیری خاصی می طلبد.

\n\n

وی با اشاره به خاص بودن شرایط شهرهای ساحلی و بندری گناوه و دیلم در استان بوشهر، نوع رفتار حاکمیت بر زندگی مردم را تاثیرگذار دانست و گفت: به فرض مثال، در زمانی که دریای گناوه رونق دارد آمار جرایم در آن، بسیار پایین است و در زمان رکود بازار و دریای گناوه، آمار جرم این شهر بندری افرایش دو برابری دارد.

\n\n

این مسئول با درک سخت بودن کار دستگاه قضایی استان از آنان خواست پیوند و تعامل خود با مردم را برای تامین آسایش و آرامش آنان حفظ کنند ضمن اینکه حرمت شان قاضی نیز نگاه اشته شود.

\n\n

سالاری با بیان اینکه با حساسیت کار مجموعه قضا آشنا هستیم، به افزایش پدیده زمین خواری  و لزوم برخورد قاطع با آن اشاره کرد.

\n\n

جهش ۲۰برابری جمعیت عسلویه و کار سخت دستگاه قضا

\n\n

وی جهش ۲۰برابری جمعیت عسلویه در سال های اخیر را در سطح کشور بی سابقه ارزیابی کرد و عنوان داشت: دستگاه قضایی برای برقراری امنیت در این شهرستان باید با درایت عمل کند تا شاهد وقوع حوادث و مشکلات در این منطقه نباشیم.

\n\n

استاندار بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر به رغم کوچک بودن و جمعیت کم، استان پیچیده ای است که آمار پرونده های قضایی آن، با مساحت و جمعیتش متناسب نیست و این امر کار قضاوت را سخت کرده است.

\n\n

مصطفی سالاری ادامه داد: قضاوت باید به نحوی باشد که حق افراد به طور خاص و عام، ضایع نشود ضمن اینکه در کوتاه ترین زمان، عدالت برای مردم جاری شده و تکلیف آنان، تعیین شود.

\n\n

آمار بالای پرونده های اقتصادی ناشی از گردش مالی پروژه های متعدد در استان

\n\n

وی  با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید بر حفظ منافع مردم حساسیت بیش از پیش دارد، ابراز داشت: تعداد پرونده های اقتصادی در استان بوشهر بالا است که ناشی از گردش مالی پروژه های متعدد استان و موقعیت جغرافیایی، تجاری و بندری آن است.

\n\n

استاندار بوشهر اضافه کرد: برای کنترل این موارد به سرعت و دقت عمل دستگاه های اجرایی و تهیه مدارک و استدلال ها و برخورد همراه با صلابت دستگاه قضایی نیاز است تا روز به روز اجرای عدالت در این استان افزایش یابد.

\n\n

مصطفی سالاری با تقدیر از زحمات چندین ساله حیدر بحرانی گفت: مردم داری، پیگیری و سختکوشی وی در یاد و خاطره مردم و مسئولان استان باقی می ماند.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر