شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۲۱۶۱
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: فرانسه، ۲۸ راکتور از ۵۶ رآکتور اتمی خود را به دلیل نقص یا تعمیرات خاموش کرده است.

به گزارش فکرشهر از ایلنا از راشاتودی؛ فرانسه، یکی از صادرکنندگان پیشرو برق اروپا، ۲۸ راکتور از ۵۶ رآکتور اتمی خود را به دلیل نقص یا تعمیرات خاموش کرده است. این اقدام در بحبوحه بحران انرژی چند ماهه که یکی از بدترین‌ها در تاریخ اروپاست، انجام می‌شود.

در آخرین مورد راکتور ۱۳۰۰ مگاواتی Golfech-۲ که توسط Electricite de France (EDF) در جنوب کشور اداره می شود، روز جمعه برای تعمیر و نگهداری تا شنبه تعطیل شد.

انتظار می‌رود این تعلیق به دلیل قطعی طولانی مدت پس از پیدا شدن مشکلات خوردگی در برخی از سایت‌ها، EDF را مجبور به خرید برق از شبکه اروپا در زمانی که تقاضای فزاینده به دلیل کمبود گاز طبیعی تشدید شده است، کند.

بررسی‌ها و تعمیرات، همراه با توقف برنامه‌ریزی‌شده برای سوخت‌گیری و تعمیر و نگهداری منظم، تولید هسته‌ای فرانسه را به پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۱۰ سال گذشته کاهش داده است.

انتظار می رود این تعطیلی‌ها مشکلات تامین اروپا را تشدید کند، زیرا انرژی هسته‌ای بیش از دو سوم تولید برق فرانسه را تشکیل می‌دهد. قیمت روزانه برق در فرانسه در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۳۰ درصد بیشتر از آلمان بوده است که برای راه اندازی نیروگاه‌های خود بیشتر به گاز و زغال سنگ متکی است. طبق گزارش‌ها، آنها چهار برابر بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ هستند.

بر اساس داده‌های موسسه تحقیقاتی Fraunhofer ISE، واردات برق فرانسه در سه‌ماهه اول تقریباً برابر با صادرات بود، در مقابل صادرات خالص در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ تقریباً هشت تراوات ساعت به بریتانیا، ایتالیا، آلمان و سوئیس بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر