جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۰۵
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: پیگیری و پرداخت به موقع حق و حقوق کارگران، پیگیری بیمه، پرداخت سختی کار کارگران در دستور کار کارفرمایان و ادارات مرتبط باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد تقی صفری بعد از ظهر شنبه در نشست با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی شهرستان گناوه به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: انقلاب اسلامی برکات فراوانی برای جامعه ما داشته است و امروز کشور ما با بهره گیری از این نعمت الهی در همه عالم می‌درخشد.

فرماندار گناوه با تاکید بر اهمیت تلاش همه جانبه برای بهبود وضعیت اقتصاد افزود: اگر دیروز در میدان جهاد و جنگ سخت در رکاب امام راحل با دشمنان جنگیدیم امروز نیز برای ساختن جامعه و دفاع از کشور نیاز به جهاد بر پایه اقتصاد است

وی گفت: امروز همه باید در کنار رهبر معظم انقلاب با جهاد اقتصادی دست در دست هم دهیم تا بتوانیم کشور را از مشکلات اقتصادی که رهاورد استکبار جهانی برای کشور ما است نجات دهیم و از این گردنه نیز به سلامت عبور کنیم.

صفری خاطرنشان کرد: کارگران از اقشار ارزشمند، زحمتکش و شریف که در جامعه نقش آفرینی مهمی دارند و در هر سازمان و اداره باید مورد کرامت، عزت و توجه اخلاقی و دینی، اداری و سازمانی قرار گیرند.

فرماندار گناوه بیان کرد: حضور مؤثر کارگران در همه عرصه‌های کشور قابل توجه است و باید هم به حضور کارگران و هم شخصیت و حرمت این آنها توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: دست‌های پینه بسته این قشر نشان از تلاش، کوشش و همت و اراده آنها است که سختی‌ها را برای رفاه جامعه به جان خریده‌اند و باید ضمن توجه به خواسته‌های آنها، کرامت آنها بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی توجه و مورد احترام باشد.

صفری بیان کرد: کارفرمایان باید به کارگران به عنوان نیروهای تأثیرگذار هم از لحاظ مادی و هم معنوی توجه ویژه داشته باشند و منزلت کارگران شریف و زحمتکش حفظ شود.

وی گفت: پیگیری و پرداخت به موقع حق و حقوق کارگران، پیگیری بیمه، پرداخت سختی کار کارگران در دستور کار کارفرمایان و ادارات مرتبط باشد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نشود.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه برای رونق اشتغال و کار در شهرستان چند پروژه در دستور کار است اضافه کرد: راه اندازی شرکت فولاد از جمله این پروژه‌ها است که مجوزها و هماهنگی‌های آن انجام شده و امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی آن آغاز شود که در صورت اجرایی شدن این شرکت با اشتغال بالای ۱۰۰۰ نفر پیش بینی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پرورش آبزیان چند طرح و پروژه در حال پیگیری است اضافه کرد: پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهی در ساحل، منظم شدن تجارت ته لنجی با توجه به مصوبات جدید، طرح توسعه بنادر گناوه و ریگ، تهیه و تدوین نقشه مدون شهرستان با نگاه بلند به آینده و توسعه شهرستان، پیگیری راه‌های گناوه میشان و گناوه گچساران از جمله طرح‌های دیگر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر