پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۰۸
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: در سالروز تاسیس بسیج کارگری امروز در همایشی از ۲۴ کارگر و کارفرمای نمونه قدردانی شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان در همایش بسیج کارگری با بیان اینکه کارگران، جامعه را به سوی شکوفایی، ترقی، حرکت و افق‌های اقتصادی سوق می‌دهند، افزود: اندیشه و بازوان پرتوان هر کارگر در جامعه فرصتی برای پیشرفت اقتصادی محسوب می‌شود.
 
سردار علی رزمجو عنوان کرد: بخشی از موفقیت‌های ما در صنایع گوناگون مرهون تلاش‌های کارگرانی است که در مراکز تولیدی با تلاش، جدیت و ابتکار مشغول به کار هستند.
 
وی خطاب به مدیران و کارفرمایان گفت: کارگر دارای جایگاه و موقعیت ویژه‌ای است و نباید در پرداخت حقوق و  بیمه مشکلی داشته باشد.
 
فرمانده سپاه امام صادق (ع) تاکید کرد: تاخیر در پرداخت حقوق کارگران مجاز نیست و تشکل‌های کارگری باید در زمینه پیگیری حق و حقوق کارگران جدیت داشته باشند.
 
سردار رزمجو همچنین بیان کرد: دشمنان داخلی و خارجی  نظام اسلامی دست به دست هم داده‌اند تا تلاش‌های کارگران و معلمان را با تجمع و آشوب ضایع کنند، اما این دو قشر زحمت کش با بینش و بصیرت دینی و سیاسی پاسخی منفی به یاوه‌گویی آن‌ها خواهند داد.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز با اشاره به راه اندازی ۲۳۷ تشکل کارگری در استان گفت: این تشکل‌ها برای پیگیری مطالبات کارگران راه اندازی شده، که ۱۲ تشکل آن در عسلویه قطب انرژی کشور مستقر است.
 
مصدق کشاورزی افزود: سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار مورد بازرسی از واحد‌های کارگری انجام شده و کمیسیون‌های کارگری نیز در فرمانداری‌ها تشکیل شده است.
 
وی یکی از اقدامات دولت سیزدهم را افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ عنوان و اظهار کرد: این افزایش حقوق در صورتی اتفاق افتاده که کشور در شرایط تحریم و فشار اقتصادی قرار دارد.
 
در پایان این همایش علاوه بر قدردانی از خانواده شهدای کارگر بیرمی، غریبی و افشان مهر از ۲۴ کارگر و کارفرمای نمونه تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر