پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل دفتر امور شهری و روستاهای شوراهای استانداری بوشهر، گفت: با تاکید و همت استاندار بوشهر که نگاه ویژه به عمران شهری داشتند تمام اعتبارات شهرداری‌های استان بوشهر حتی تا شب عید نیز پرداخت شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سعید راستی در آیین تجلیل از 171 نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دشتی، اظهار داشت: تصمیم‌گیری‌ها توسط شوراها باید بر اساس قانون صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۲
جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور شهری و روستاهای شوراهای استانداری بوشهر، گفت: با تاکید و همت استاندار بوشهر که نگاه ویژه به عمران شهری داشتند تمام اعتبارات شهرداری‌های استان بوشهر حتی تا شب عید نیز پرداخت شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سعید راستی در آیین تجلیل از 171 نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دشتی، اظهار داشت: تصمیم‌گیری‌ها توسط شوراها باید بر اساس قانون صورت گیرد.

\n\n

مدیرکل دفتر امور شهری و روستاهای شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به تشکیلات شوراها، اظهار داشت: دوره فعالیت شوراهای روستا و شهر از تاریخ تشکیل چهار سال می‌باشد ‌که از نهم اردیبهشت‌ماه، سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (‌ره) مبنی بر تشکیل‌ شوراها شروع و در هشتم اردیبهشت‌ماه چهار سال بعد خاتمه می‌یابد.

\n\n

وی به تبصره یک ماده از 71 وظیفه شوراهای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر موظف هستند بلافاصله پس از رسمیت یافتن، نسبت به انتخاب شهردار در شهر اقدام نماید.

\n\n

راستی اضافه کرد: مصوبات شورا پس از 10 روز از تاریخ ابلاغ قابل اجرا است مگر آنکه ظرف مدت مزبور مسئولان اجرائی ذی‌ربط به مصوبه اعتراض نمایند که در این صورت ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور عمل خواهد شد و کمتر مصوبه‌ای ظرف یک‌سال تاکنون شاهد بوده‌ایم که در شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان دشتی دارای مشکلاتی باشد و همه آنها طبق قانون عمل کرده‎اند.

\n\n

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بعضی از ماده‌ها و تبصره‌های قانون شوراها خلاهای قانونی وجود دارد اما خوشبختانه در سال گذشته موضوع مورد بازبینی قرار گرفت و به صورت پیش‌نویس لایحه به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شد که امیدواریم در سال جاری برخی از قوانین و آیین‌نامه‌هایی که خلاهای قانونی داشته اصلاح و ابلاغ شود.

\n\n

به نوشته ی فارس، راستی از تعامل، همدلی، اتحاد و همزبانی شوراهای اسلامی، شهرداران و مسئولین دشتی تقدیر کرد و گفت: اختلاف سلیقه در همه جا وجود دارد ولی شوراها در کنار شهرداران و مسئولین در جهت تامین نیازمندهای عمومی، شهری، توسعه و پیشرفت شهرها قدم برمی‌دارند.

\n\n

مدیرکل دفتر امور شهری و روستاهای شوراهای استانداری بوشهر تصریح کرد: در یکی از شهرهای استان بوشهر اختلافی که بین اعضای شورای اسلامی شهر وجود داشت و به لحاظ عدم حضور در جلسات منجر به انحلال آن شورا شد.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: شهرهایی که اتحاد، همدلی و همزبانی در آنها وجود دارد از پیشرفت بیشتری برخوردارند و در شهرستان دشتی این همدلی زبانزد خاص و عام است.

\n\n

راستی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی فرماندار دشتی در تخصیص به موقع اعتبارات و جذب اعتبارات ملی، افزود: با تاکید و همت استاندار بوشهر که نگاه ویژه به عمران شهری داشتند تمام اعتبارات شهرداری‌های استان بوشهر حتی تا شب عید نیز پرداخت شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر