پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دوچرخه سوار مازندرانی در قالب گروه اقوام به مناسبت روز ملی خلیج فارس حدفاصل دریای مازندران تا خلیج فارس را رکاب زد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سید کریم موسوی روز جمعه در ساحل خلیج فارس در گفت و گو با ایرنا افزود: با هدف بزرگداشت روز ملی خلیج فارس و با شعار جاودانگی نام دو دریای مازندران و خلیج فارس تصمیم به دوچرخه سواری از سواحل مازندران تا سواحل خلیج فارس گرفتم.\n\nوی بیان کرد: نام های ایرانی خلیج فارس و مازندران را همه اقوام ایران به رسمیت می شناسند و به آن افتخار می کنند.
کد خبر: ۱۱۲۲۳
جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: دوچرخه سوار مازندرانی در قالب گروه اقوام به مناسبت روز ملی خلیج فارس حدفاصل دریای مازندران تا خلیج فارس را رکاب زد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید کریم موسوی روز جمعه در ساحل خلیج فارس در گفت و گو با ایرنا افزود: با هدف بزرگداشت روز ملی خلیج فارس و با شعار جاودانگی نام دو دریای مازندران و خلیج فارس تصمیم به دوچرخه سواری از سواحل مازندران تا سواحل خلیج فارس گرفتم.

\n\n

وی بیان کرد: نام های ایرانی خلیج فارس و مازندران را همه اقوام ایران به رسمیت می شناسند و به آن افتخار می کنند.

\n\n

این سایکل توریست ( مسافرت با دوچرخه) گفت: متاسفانه برخی برای نام دریای مازندران پافشاری به استفاده از نام خزر دارند که این نام یک نام غیر ایرانی است.

\n\n

وی بیان کرد: یکی از نام های دریای مازندران در دوره های پیشین کاسپین بوده و چنانچه قرار بر استفاده از نام مازندران نباشد نام ایرانی کاسپین و یا هر نام ایرانی دیگری را به نام خزر ترجیح می دهیم.

\n\n

موسوی ابراز داشت: 25 اردیبهشت ماه از شهرستان نکا در ساحل دریای مازندران مسیر خود را آغاز و بعد از پیمودن مسیر یک هزار و 625 کیلومتری به بوشهر رسیدم.

\n\n

عضو گروه اقوام ایرانی افزود: مقداری از آب و خاک ساحل دریای مازندران نیز با خودم به بوشهر آوردم تا با تلفیق آن با آب و خاک ساحل خلیج فارس بزرگی و اتحاد اقوامی را که در گستره حدفاصل مازندران و خلیج فارس زندگی می کنند به نمایش بگذارم.

\n\n

وی گفت: به دلیل برخی مشکلات همزمان با سایر اعضای گروه به بوشهر نرسیدم و همین موجب شد تا مورد استقبال لازم از سوی مسوولان قرار نگیرم و همین موجب شد تا جدا از سایر اعضای گروه مهمان هیات دو و میدانی شهرستان بوشهر شوم.

\n\n

پدر سایکل توریست ایران نیز گفت: در قالب گروه اقوام ایرانی و با هدف تقویت دوستی و اتحاد و همچنین پاسداشت روز ملی خلیج فارس از شهرستان پاسارگاد حرکت خود را به سمت بوشهر آغاز کردیم.

\n\n

سید محمد طباطبایی بیان کرد: محمد مومنی یکی از همراهان گروه تیم اقوام ایرانی نیز به دلیل تصادف در زنجان از پیمودن مسیر و رسیدن به خلیج فارس بازماندند.

\n\n

طباطبایی بیان کرد: اعضای سایکل توریست اقوام ایرانی با هدف صیانت و حفاظت از محیط زیست و همچنین ترویج فرهنگ درختکاری در برخی از نقاط مسیر خود اقدام به درختکاری کردند.

\n\n

این جانباز 65 درصد افزود: در سفرهای زیادی که به استان بوشهر داشته ایم به مهمان نوازی و خونگرمی مرزنشینان خلیج فارس پی برده ایم.

\n\n

وی یادآور شد: در یکی از سفرهای خود به استان بوشهر موفق به کسب عنوان شهروند افتخاری بندر تاریخی سیراف نیز شده ام.

\n\n

طباطبایی افزود: در حال حاضر مهمان اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر هستیم و در روز گذشته نیز توسط مدیرکل سازمان انتقال خون، محیط زیست و منابع طبیعی مورد استقبال قرار گرفته ایم.

\n\n

دیگر عضو گروه سایکل توریست اقوام ایرانی نیز گفت: به عنوان یک ایرانی همواره به نام خلیج فارس افتخار می کنم و مسیر شهرستان پاسارگاد تا بوشهر را به عشق همین نام طی کرده ایم.

\n\n

محمد معصوم آبادی ادامه داد: همواره با حضور در تورهای دوچرخه سواری که در سطح کشور داریم سعی بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و گذشت داریم.

\n\n

دیگر سایکل توریست گروه اقوام ایرانی نیز گفت: هم عقیده با سایر اعضای گروه توریست اقوام ایرانی با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد خلیج فارس اقدام به پیمودن شهر برازجان شهرستان دشتستان تا کرانه های نیلگون خلیج فارس کردم.

\n\n

حسین قره داغی بیان کرد: برای بزرگی خلیج فارس شهدای زیادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا این میراث ماندگار جاودانه بماند.

\n\n

وی بیان کرد: برادران حامد و باقر حسینی نیز از شهر شیراز مسیر خود را به سمت شهر بوشهر آغاز کرده و همزمان با روز ملی خلیج فارس به این بندر رسیدند.

\n\n

در تقویم کشور روز 10 اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.

\n\n

گروه اقوام ایرانی روز گذشته در همایش ملی پاسداشت روز ملی خلیج فارس توسط علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین جمعی از مسوولان استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

\n\n

سه سایکل توریست مطرح کشور به نام های سید کریم موسوی، حسین قره داغی و سید محمد طباطبایی پدر سایکل توریست ایران نیز در گروه اقوام ایرانی و با هدف پاسداشت روز ملی خلیج فارس به استان بوشهر سفر کرده اند.

\n\n

یک دوچرخه سوار دشتستانی نیز از شهر برازجان این گروه را همراهی کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر