جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۴۸
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ تا کنون ۲۷۴ مورد تغییر کاربری غیر مجاز زمین کشاورزی به مساحت ۱۷هکتار و ۲۵۶ متر در این استان شناسایی شده است.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ بهرام دانشمند روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار ۲۰۹ مورد در تعطیلات نوروز شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی زمین‌های تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده در شهرستان های تنگستان، دشتستان، دیلم، دشتی و گناوه است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: موارد شناسایی شده در این مدت شامل ۳۳۵ قطعه زمین است.

وی اظهار کرد: این کاربری‌های غیر مجاز از نوع دیوارکشی، محوطه سازی، استخر غیر کشاورزی و احداث بنا است که منجر به صدور اخطاریه شده است.

دانشمند ادامه داد: سال گذشته ۹۳۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان بوشهر شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت شده است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱ در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بیش از حد و تخریب اراضی کشاورزی برخورد قانونی با متخلفان از طریق مراجع قانونی، شناسایی و تخریب به موقع ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار واحد یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان بوشهر قرار دارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با نظارت دقیق از تبدیل اراضی کشاورزی به ویلاها و خانه باغ ها در استان بوشهر جلوگیری به عمل آید.

دانشمند از همشهریان خواست هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر