جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۵۰
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: اتاق فکر متشکل از نخبگان و صاحب نظران از جمله استادان دانشگاه‌های این شهرستان برای بهره‌گیری از دیدگاه‌ها آنها در اجرای برنامه و طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی بزودی در فرمانداری تشکیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدتقی صفری روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و تجلیل از استادان دانشگاه پیام نور این شهرستان به مناسبت گرامیداشت روز استاد افزود: تشکیل اتاق فکر و اندیشه برای پیشبرد امور یک ضرورت است که محلی برای خلق راهکارهای عملی شدن ایده‌ها و نظرات  است.

وی اظهارداشت: تشکیل اتاق فکر به عنوان مرکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری با استفاده از تفکر جمعی یک ضرورت است که باید همه نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه در این زمینه مشارکت کنند تا  به هدف نهایی که همان توسعه همه جانبه شهرستان است، دست یابیم.

صفری گفت: اتاق فکر در فرمانداری با مسئولیت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی بزودی راه اندازی می‌شود و با برگزاری جلسات مستمر از نظرات و ایده‌های نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه با دعوت از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای پیشرفت شهرستان با چشم انداز ۱۰ ساله استفاده خواهیم کرد.

فرماندارگناوه بیان کرد: در جلسات شورای ادارای، مسئول اتاق فکر برای ارایه توضیحات حضور خواهد یافت.

وی از استادان دانشگاه این شهرستان خواست تا دستاوردهای نظام را به  جامعه معرفی و بازگو و در ایجاد امید و نشاط دانشجویان و دیگر اقشار مردم تلاش کنند.

صفری افزود: انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون بواسطه توطئه و دسیسه‌های دشمنان با فرازونشیب های زیادی روبرو شده است که مردم تا پای جان در برابر آنها ایستادند و مقاومت کردند.

وی بیان کرد: خدمات وافری توسط نظام در اقصی نقاط کشور بویژه این شهرستان ارایه شده است که باید به اطلاع مردم بویژه نسل کنونی رسانده شود و دراین زمینه دانشگاه رسالت بزرگی برعهده دارد.

فرماندار گناوه به اهم برنامه هایی که برای توسعه و عمران این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: جاده گناوه به گچساران و میشان، تکمیل جاده کمربندی ، ترمیم خیابان بسیج تا امام علی (ع)، احداث پل در کنار پل کنونی در جوار مرقد سیدرضا ، اجرای ۱۴ کیلومتر فاضلاب در منطقه ساحلی، احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب در کوی بسیجیان ، امتداد خیابان ساحلی به روستای قلعه حیدر و اتصال به جاده ورودی، پرورش ماهی در ساحل و  احداث کارخانه فولاد بخشی از این برنامه ها در سال جاری  است.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد و از زمان تاسیس همواره نقش خود را در توسعه آموزش عالی و تربیت جوانان در عرصه های مختلف ایفا کرده که مرهون تلاش استادان بوده است.

مجید قربانی افزود: دانشگاه‌های شهرستان ظرفیت و تجربیات بسیار بالایی دارند که حضور آنها در قالب یک اتاق فکر با شرکت استادان می تواند نقش بسزایی در تصمیم گیری دستگاه‌های اجرایی و پویایی و توسعه داشته باشد.

در این نشست استادان دانشگاه پیشنهادها و ایده های خود را برای بهبود و ارتقای مبلمان شهری، معماری، تجاری و توسعه شهرستان ارایه دادند.

در این آیین از ۱۲ استاد دانشگاه پیام نور گناوه به همراه دوتن از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر