جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۷۴
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: رئیس خانه حصیر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان گفت: نمایشگاه حصیر و کپو به مناسبت روز معلم و عید سعید فطر در محل خانه حصیر آبپخش از امروز آغاز به کار کرد و تا ۱۶ اردیبهشت پذیرای بازدید کنندگان است.

به گزارش فکرشهر، زهرا بازدار روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: در این نمایشگاه انواع دست بافته‌های حصیری و کپوی ۱۳۵ بافنده  با کیفیت بالا عرضه شده است .

وی با اشاره به تاثیر بالای برگزاری چنین رویدادهایی بر رونق این هنر صنعت در میان بانوان آبپخشی، گفت: استقبال از این نمایشگاه در روز نخست و در آستانه روز معلم بسیار خوب بوده است.

بازدار گقت: علاقه‌مندان به این هنر صنعت بومی می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.

رئیس خانه حصیر آبپخش اظهار کرد: اکنون افزون بر یکهزار نفر بافنده حصیر و کپو در این شهر فعالیت می‌کنند و دست بافته‌های آنها تاکنون در ۴ مرحله صادر شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاثیر گذاری ثبت ملی شهر آبپخش به عنوان شهر ملی حصیر و کپو در رونق و توسعه این هنر صنعت واضح و بارز است.

لیلا رحیمی افزود: قرار گرفتن آپبخش در جایگاه شهر ملی حصیر و کپو اشتغالزایی بسیار خوبی برای بانوان این رشته به دنبال داشت و دست بافته‌های این شهر از نظر کمیت و کیفیت رشد بالایی داشته است.

آبپخش دی ماه ۹۹ به عنوان شهر ملی حصیر و کپو ثبت شد که این امر سبب افزایش چشمگیر فعالان انفرادی و کارگاه‌های تولیدی در این عرصه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر