جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۸۰
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های درمانی استان، گفت: بخش‌های رسیدگی به حوادث و سوانح در بیمارستان‌های استان بوشهر تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در دیدار با مسئولان مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد مسائل پیشگیری از بحران‌ها است.

وی با اشاره به مخاطرات بحران‌های مختلف و لزوم آمادگی برای مقابله با آن بیان کرد: شناخت آسیب‌های زیستی و بحران‌های مختلف در نقاط شهری و روستایی و حوادث غیرمترقبه مانند سیل زمینه تبدیل کردن آن تهدید به فرصت فراهم می‌کند.

امام جمعه بوشهر بر لزوم استفاده از شیوه‌های نوین تاکید کرد و ادامه داد: در صورتی که استان بوشهر به سیستم نرم افزار شناخت بحران مجهز شود مشکلات گوناگون در بروز حوادث در کوتاه‌ترین زمان مدیریت می‌شود.

وی ایجاد بیمارستان‌های تخصصی و تجهیزات تشخیصی در مراکز درمانی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد بیمارستان سوانح سوختگی و بیمارستان هسته‌ای و تأمین تجهیزات تشخیصی مراکز درمانی از جمله سی تی اسکن در استان یک ضرورت است.

آیت‌الله صفایی بوشهری فعالیت مدیریت بحران را بسیار مهم و مشکل دانست و تأکید کرد: خدمات شما در بحرانی‌ها و شرایط حیانی جامعه بسیار مهم و سخت است که لازم است امکانات مورد نیاز در این حوزه تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تخصیص اعتبارات برای پیشگیری از بحران‌ها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: تخصیص اعتبارات لازم به مدیریت بحران از جمله فرمانداری‌ها باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر بحران‌های طبیعی، باید شناخت بحران‌های نوین مورد توجه قرار گرفته شود گفت: شناخت آسیب‌ها و بیماری‌های ناشی از آلاینده‌ها، نو پیدا و بیماری‌های نوین دیگر مانند کرونا باید مورد توجه قرار گرفته و از بروز آنها پیشگیری شود.

صفایی بوشهری مدیریت، پیشگیری از مهار بحران‌ها را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون بحران‌های زیست بوم و محیط زیست در منطقه عسلویه وجود دارد که باید فراتر از بحران سیل و زلزله برای جلوگیری از مشکلات به آن پرداخته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر