سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۳۰۴
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم، آئین تجدید میثاق با شهدای والامقام در گلزار مطهر شهدا گناوه با حضور مسئولان و جمعی از فرهنگیان شهرستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، امام جمعه گناوه ظهر دوشنبه در این آئین با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای فرهنگی و دانش آموز اظهار داشت: هفته معلم فرصتی برای تجلیل از فعالان عرصه تعلیم و تربیت جامعه است.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: معلمان پرورش دهنده آینده سازان و نسل جوان و نوجوان کشور هستند و مقام شامخ آنها نه تنها در هفته معلم که در تمام سال باید پاس داشته شود.

وی گفت: معلمان و فرهنگیان مشعل داران هدایت جامعه هستند و پرورش دهنده یافتگان و دانش آموزانی آنها همدوش معلمان و سایر رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع با اراده راسخ در میادین جنگ و جهاد حضور یافتند و رسالت خود را عملی کردند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری پیرامون تالیفات و مبارزات شهید مطهری بیانات ارزشمندی ایراد فرموده‌اند گفت: اسلام شناسی، زمان شناسی، جریان شناسی، دشمن شناسی چهار ویژگی مهم شهید مطهری بود که این ویژگی‌های مهم باید در سطح جامعه و مراکز علمی و آموزشی کشور نهادینه شود.

وی اضافه کرد: شهید مطهری دارای آثار و تالیفات مهمی است که این آثار و تالیفات مورد تأیید امام راحل بود و وظیفه امروز ما در عرصه تعلیم و تربیت آشنا کردن نسل جوان و دانش آموز با آثار و تالیفات آن شهید بزرگوار است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گناوه با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته برنامه‌های متنوعی برای هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم در شهرستان تدارک دیده شده است.

ضرغام مردانی افزود: تجدید میثاق با شهدای والامقام شهرستان، شهدای فرهنگی و دانش آموز، دیدار با خانواده شهدا بخصوص شهدای فرهنگی، همایش جهاد تبیین، جشنواره گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از فرهنگیان برتر در جشنواره‌های و برنامه‌های مختلف، تجلیل از معلمان شهرستان، دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، دیدار با تعدادی از فرهنگیان بازنشسته از مهمترین برنامه‌های این هفته در شهرستان خواهد بود.

در این آئین معنوی شرکت کنندگان با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای والامقام ادای احترام کردند و با آرمان‌های بلند امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت و میثاق کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر