پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۴۰۱
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: در حالی که دولت بایدن در تلاش است تا به بهبود روابط خود با «عربستان سعودی» بپردازد روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت که «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا ماه پیش در سفری از پیش اعلام نشده، به عربستان سعودی سفر و با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار کرد.

به گزارش فکرشهر از فارس، بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، این سفر در اواسط ماه آوریل انجام شده و دیدار بین بن سلمان و برنز در شهر ساحلی جده برگزار شد،‌ جایی که بن سلمان بخش عمده‌ای از ماه رمضان خود را در آنجا سپری کرده است.

در حالی که جزئیات این دیدار هنوز به طور کامل مشخص نشده اما بر اساس گفته منابع آمریکایی و سعودی، موضوعاتی نظیر تولید نفت، حمله روسیه به اوکراین، برنامه هسته‌ای ایران و جنگ در یمن از جمله این موضوعات بوده‌اند.

یک منبع آمریکایی درباره این دیدار گفت: «گفت‌وگوی خوبی بوده و این گفت‌وگو بهتر از تعامل‌های پیشین آمریکا با سعودی‌ها بوده است».

ویلیام برنز پیشتر سمت معاون وزیر خارجه آمریکا را بر عهده داشته و تحصیلاتی در رشته زبان عربی داشته و پست‌هایی را نیز در کشورهای غرب آسیا داشته است.

در دوران دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا، وی در گفت‌وگوهایی که با ایران درباره برنامه هسته‌ای انجام شده بود، حضور داشت.

سفر برنز به عربستان سعودی در حالی انجام شده که روابط میان واشنگتن و ریاض به پایین ترین سطح خود طی چند دهه گذشته رسیده است. کاهش سطح روابط پس از آن صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سال 2019 گفته بود که باید با عربستان سعودی به دلیل موضوعات نقض حقوق بشری نظیر کشتن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی، همانند یک کشور منفور رفتار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر