پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۵۶۲
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

فکرشهر: امام جمعه خورموج با بیان اینکه دولت باید مردم همیشه همراه انقلاب را دریابد گفت: انتظارات مردم از دولت انقلابی بسیار بالاتر است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز خورموج اظهار داشت: دولت سیزدهم با بدهی و کسری بودجه چندین هزار میلیارد تومانی و با نقدینگی ۹ برابر شده و تورم ۶۰ درصدی و با رسیدن موعد بازپرداخت بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان بدهی کشور را تحویل گرفت.

وی افزود: این دولت در شرایطی که تمام ارز اختصاص‌یافته برای واردات کالاهای اساسی را تا شهریور ماه توسط دولت قبل هزینه شده بود و دولت جدید به مبلغی حدود دو و نیم میلیارد دلار برای خرید کالا تا پایان سال نیاز داشت و در شرایطی که فروش نفت تا حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر نبود و کفاف نیازهای کشور را نمی‌داد و دولت حتی برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود با مشکل مواجه بود و در شرایط سخت اوج بیماری کرونا کار خودش را شروع کرد.

وی افزود: با همه وجود در هشت ماه گذشته، دولت مردمی در بین مردم حضور یافت، واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج گیری کرونا را تا حدود زیادی مهار کرد. حقوق و مزایا را بدون تأخیر پرداخت کرد و دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید.

امام جمعه خورموج گفت: دولت صادرات نفت را به بالای پنج میلیون بشکه نفت افزایش داد. تجارت خارجی را به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ارتقا داد و بدهی‌های به‌میراث‌مانده را پرداخت و سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت.

وی تاکید کرد: دولت تا حدود زیادی تحریم را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد و برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار، یکی پس از دیگری بسته‌های برنامه‌ای ارائه کرد.

زاهددوست خاطرنشان کرد: همه مشکلات پیش روی دولت و همه خدمات انجام شده از طرف دولت مردمی در همین مدت کوتاه هشت ماهه هیچکدام دلیل نمی‌شود که ما از دولت مردمی مطالبه گری نکنیم چرا که دولت انقلابی با علم به وجود همه این مشکلات و معضلات کشور خود را در معرض رأی مردم گذاشت و مدعی داشتن برنامه و توانمندی برای برون رفت از مشکلات و گرفتاری‌های کنونی بود.

وی بیان کرد: مطالبه گری از دولت مردمی حق مردم است به شرطی که این مطالبه گری توأم با رعایت قاعده انصاف باشد. طبیعی است که باید به دولت فرصت بیشتری داده شود تا بتواند به وعده‌هایش عمل کند و شرایط را ساماندهی بهتری کند و انتظار تحول و جراحی اقتصادی و ساماندهی به این اوضاع آشفته در مدت ۸ ماه انتظاری واقع بینانه نیست.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: امروز مردم می‌بینند رئیس جمهور و دولت او شبانه‌روز مشغول تلاش و جهاد هستند. با مردم می‌نشینند و درد دل آن‌ها را از نزدیک می‌شنوند. البته همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند هشت ماهه انتظارات مردم را بالا برده است. ان

انتظارات مردم از دولت انقلابی بسیار بالاتر است

وی ادامه داد: واضح است که مردم بین شرایط کنونی و قبل تفاوت می‌گذارند اما انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بسیار بالاتر است. دولت به‌خوبی می‌داند که مردم ما به‌ویژه اقشار محروم کشور در تنگنای کم‌سابقه و سختی معیشت هستند.

زاهددوست اظهار داشت: توقع بجا و درست مردم از دولت و رئیس جمهور توقف گرانی‌های بی‌منطق و لجام گسیخته است. رئیس جمهور و دولت باید با قدرت و قاطعیت با سودجویی دلالان فاسد و دست‌های اخلال‌گر پشت پرده مبارزه کنند.

وی افزود: رئیس جمهور و دولت باید با قدرت و قاطعیت با سودجویی دلالان فاسد و دست‌های اخلال‌گر پشت پرده مبارزه کنند و با مفسدان اقتصادی نفوذی که در نقاط حساس اقتصاد کشور جا خوش کرده‌اند و اخلال‌گران اقتصادی و زیاده خواهانی که موجبات رنج و گرفتاری مردم را فراهم می‌کنند، برخورد کنند.

امام جمعه خورموج بیان کرد: قوه قضائیه هم که حقاً اثبات کرده انقلابی و مردمی عمل می‌کند باید در این مأموریت مهم از خودش اقتدار اسلام و انقلاب اسلامی را به رخ همه مفسدان و دشمنان بکشد و به دولت مردمی کمک جدی کند.

وی گفت: قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پرفراز و نشیب هستند و دولت هم باید به فکر علاج فوری مشکلات معیشتی و گرفتاری‌های اقتصادی مردم باشد این گرانی و فشار معیشتی در تراز دولت انقلابی نیست.

دولت باید مردم همیشه همراه انقلاب را دریابد

زاهددوست افزود: دولت باید مردم همیشه همراه انقلاب را دریابد و اجازه وارد آمدن فشار بیشتر در عرصه معیشت و اقتصادی به مردم را ندهد. نگذارید دشمنان اینگونه القا کنند که مردم از عملکرد دولت انقلابی هم دلسرد شده‌اند.

وی تصریح کرد: از مسئولان آب استان می‌خواهم به مسئله کمبود آب مردم در دشتی بیشتر رسیدگی کنند. مشکل مردم خصوصاً در روستاهای بخش مرکزی بسیار جدی است.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: امیدوارم با همت و پیگیری فرماندار دشتی پروژه مخزن آب چاوشی به زودی به بهره‌برداری برسد تا بخش مهمی از مشکلات مردم در آنجا کاسته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر