پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۵۶۸
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: در برابر مردمی که در برابر فشارهای حداکثری و تحریم‌های دشمن از نظام پشتیبانی کردند، پاداششان این است که از مشکلاتشان بکاهیم نه اینکه بیافزاییم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با بیان اینکه قدرت یک کشور مجموعه‌ای از عوامل گوناگون مرتبط بهم است، اظهار داشت: برای قضاوت صحیح نسبت به کارآمدی و عملکرد نظام نباید تنها به مسئله اقتصاد نگاه کرد بلکه شاخص‌های دیگری مانند امنیت، پیشرفت‌های علمی، استفاده از تحریم برای نوآوری، دیپلماسی و … را هم باید ببینیم.

امام جمعه دیر افزود: اگر چنانچه به یک بعد نگاه کردیم و تنها مسئله اقتصاد و گرانی کالاها و وضعیت معیشتی مردم را دیدیم قضاوتی غیرمنصفانه و غلط خواهد بود.

وی درباره ارزیابی از کارنامه دولت، بیان کرد: شروع به کار دولت فعلی با اوج گیری کرونا و کسری بودجه و بدهی کلان که از دولت قبل به این دولت رسیده بود همراه شد و نه تنها خزانه خالی بود بلکه دولت بدهکار بود.

حسینی با بیان اینکه این دولت در مدیریت کرونا موفق بوده و فوتی‌ها تک رقمی شده است، یادآور شد: مدیریت و مهار استقراض از بانک مرکزی و سیاست متوازن خارجی، توجه به شرق و همسایگان، توجه به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های درونی کشور، راه اندازی تعداد زیادی از کارخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی تعطیل شده، آزادسازی بخشی از ارزهای بلوکه شده، افزایش صادرات نفت، بازدیدهای میدانی و حضور در بین مردم و ارتباط با نخبگان از موفقیت‌های دولت است.

وی با بیان اینکه در بحث گرانی آرد صنف و صنعتی، عنوان کرد: یکی از انتقادهای ما این است که رئیس جمهور چند بار با اشاره و کنایه عملکرد دولت قبل زیر سوال می‌بردند که تصمیم گیری برای مردم نباید غافل گیرانه باشد که ما انتظار داشتیم در این دولت این مسئله تکرار نشود و مردم محرم می‌دانستید و این قضیه را با آنها در میان می‌گذاشتید و از قبل روشنگری می‌کردید.

خطیب جمعه دیر گفت: برخی الان می‌گویند افزایش قیمت مواد غذایی به‌واسطه جنگ اوکراین و روسیه، سو استفاده دلالان از ارز ترجیحی و قاچاق آرد و گندم و روغن به کشورهای همسایه و بالاتر از آن ادامه این روند باعث کمبود این کالاها در کشور خواهد شد.

وی افزود: البته ما برای همه مشکلات نباید یک نسخه واحد بپیچیم و به صرف اینکه قاچاق می‌شود نباید مشکل برای مردم درست شود.

حسینی عنوان کرد: الان گفته می‌شود برای جبران گرانی به مردم یارانه می‌دهیم که باید از قبل اعلام و چاره اندیشی می‌شد.

وی بیان کرد: بهرحال ما این انتقادات داریم و مخصوصاً نسبت به مردمی که واقعاً گاهی اوقات به گوشت و مرغ دسترسی ندارند دلشان به ساندویچ و ماکارونی خوش بود یک مرتبه شوک به جامعه وارد می‌شود و کالاهای دیگر هم به گران خواهد شد.

حسینی افزود: ما در برابر مردمی که در برابر فشارهای حداکثری و تحریم‌های دشمن از نظام پشتیبانی کردند، پاداششان این است که از مشکلاتشان بکاهیم نه اینکه بیافزاییم.

امام جمعه دیر گفت: رئیس جمهور در روزهای آینده با مردم صحبت و مردم را امیدوار کند که این اقدامات در راستای منافع مردم و به نفع آنها است و این گرانی جبران خواهد شد.

وی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، ابراز کرد: در دوران کرونا و مجازی شدن بحث آموزش و پرورش صدماتی زیادی به خانواده‌ها و فرزندانمان وارد شد که عزیزان با تلاشی مضاعف و همکاری اولیا آن صدماتی که در بحث آموزش و تربیت و پرورش به‌وجود آمده برطرف شود.

حسینی با گرامیداشت هفته سلامت، گفت: صحت و سلامتی و تندرستی برترین نعمت خداوند است که باید قدر آن را بدانیم.

خطیب جمعه دیر با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر و تقدیر از تلاش‌های کارکنان این نهاد، یادآور شد: در میان سازمان‌های مختلف، هلال احمر واقعاً در همه صحنه‌ها و حوادث جاده‌ای، دریایی و شهری و برنامه‌های فرهنگی و توزیع بسته‌های معیشتی حضور فعال دارند و جوانان عضو این نهاد شوند.

وی خواستار تخصیص بودجه برای احداث انبار امدادی هلال احمر در شهرستان شد و تاکید کرد: انبار هلال احمر یکی از نیازهای فوری این جمعیت است و با توجه به اینکه زمینی در نظر گرفته شده انتظار است بودجه‌ای برای احداث آن در نظر گرفته شود و بیمه نیروهایشان هم که فقط بیمه حوادث هستند حل شود.

وی درباره سالروز تخریب بارگاه ائمه مدفون در بقیع به دست وهابیون، عنوان کرد: باور و برداشت انحرافی از دین نتیجه اش این می‌شود که تجلیل و تکریم بزرگان دین را شرکت می‌داند و دست به این اقدامات اهانت آمیز می‌زند اما در عمل ابزار دست دشمنان اسلام می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر