پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۶۰۴
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: اردوی جهادی کارگروه بهداشت و درمان قرارگاه جهادی شهید شوشتری بسیج دانشجویی استان بوشهر همزمان با عید سعید فطر به مدت ۴ روز در روستای شول سعدآباد برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خدماتی که طی اردوی جهادی در روستای شول به مردم ارائه شد در رشته پزشکی با هدف شرح حال و غربالگری بیماران با کمک سامانه سیب، معاینه و ویزیت پزشک عمومی و در رشته دندان پزشکی با هدف ویزیت، غربالگری بیماران، انجام پروسیجرهای کشیدن، جرم گیری، ترمیم، پر کردن و آموزش‌های مورد نیاز سلامت دهان و دندان انجام شد.

محمد صمیمی ادامه داد: همچنین در رشته فوریت‌های پزشکی، آموزش کمک‌های اولیه و فوریت پزشکی برای جوانان روستا و در رشته مامایی، مشاوره و معاینه مخصوص بانوان روستا، در رشته تغذیه با هدف رژیم درمانی، آموزش و آگاهی بخشی اصول تغذیه در بیماری‌های شایع روستا و در رشته بهداشت محیط، بررسی آب و فاضلاب روستا صورت گرفت.

وی در خصوص مراجعینی که نیازمند ادامه درمان هستند، افزود: در نظر داریم مراجعینی که نیازمند درمان تخصصی‌تر هستند به متخصصین ارجاع و ویزیت و درصورت نیاز به مراکز درمانی کلینیک ارجاع و در درمان رایگان افراد نیازمند همکاری شود.

صمیمی یادآور شد: دانشجویان رشته‌های رادیولوژی و پرستاری نیز در فعالیت‌های فرهنگی_تربیتی در روستای شول نقش‌آفرینی کردند.

معاونت جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر گفت: اردوهای جهادی در قالب قرارگاه جهادی شهید شوشتری و با هدف محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی به مردم در کارگروه‌های مختلف آموزشی، بهداشت و درمان، فرهنگی، عمرانی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی، مطالبه‌گری و رسانه در استان بوشهر در حال فعالیت است.

علی رحیمیان ادامه داد: هدف تشکیل قرارگاه جهادی شهید شوشتری، انجام خدمات جهادی مستمر و با کیفیت و استفاده از تمام ظرفیت گروه‌های جهادی در سطح استان است.

وی عنوان کرد: با توجه به اولویت‌ها و شناسایی‌های صورت گرفته، دو منطقه خاییز شهرستان تنگستان و روستای شول سعدآباد از شهرستان دشتستان به عنوان مناطق هدف قرارگاه انتخاب شده است که همزمان با عید فطر، کارگروه بهداشت و درمان این قرارگاه از بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در روستای شول خدمت‌رسانی به عمل آورد.

رحیمیان ضمن اشاره به فعالیت‌ گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی تصریح کرد: قریب ۸ ماه است که فعالیت گروه‌های جهادی در این دو منطقه آغاز شده و با توجه به ظرفیت سازی صورت گرفته، تثبیت و انجام کارهای میدانی شکل می‌گیرد.

معاونت جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر افزود: پس از انجام کار میدانی فعالیت‌ها برای رسیدن به یک طرح جهادی مورد ارزیابی قرار گرفته و نتیجه به سایر مناطق کم برخوردار است آن داده می‌شود.

وی بیان کرد: تا الان ۱۲ گروه جهادی در قرارگاه جهادی شهید شوشتری ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر در حال فعالیت می‌باشند که با توجه به ظرفیت‌سازی صورت گرفته تعداد این گروه‌ها در حال افزایش است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر