چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۶۲۹
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: مدیر عامل شرکت صنایع سیمان دشتستان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به میزان تولید محصول سیمان در این شرکت از ابتدای سال اظهار داشت: میزان تولید سیمان از ابتدای سال تا به امروز ۹۷ هزار تن بوده که از 14 فروردین ماه و پس از رفع محدودیت های ترافیکی جاده ای ایام نوروز تا کنون 79 هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه شده است.

به گزارش فکرشهر، مهندس ایرج موسوی میزان عرضه سیمان از شرکت را در هفته گذشته ۱۷ هزار تن عنوان کرد و ابراز داشت: از این میزان تنها 6 هزار و 200 تن توسط مردم خریداری شده است و از 10 هزار و 800 تن دیگر استقبالی نشد که از این میزان فروش تعداد سه هزار و 200 تن سیمان پاکتی و سه هزار تن سیمان فله بوده است.

وی افزود: این آمار بدین معناست که تنها 36 درصد از کل سیمان عرضه شده فروش رفته و این خود نشان دهنده کاهش تقاضا در بازار و تکمیل ظرفیت سیمان بازار توسط کارخانه سیمان دشتستان است.

مدیر عامل شرکت صنایع سیمان دشتستان درباره علل عدم استقبال مردم از سیمان گفت: مواردی همچون وضعیت بازار، اشباع بازار، کاهش تقاضا، کاهش ساخت و ساز، شروع مجدد عرضه سیمان مند دشتی پس از تعمیرات و تامین صددرصدی سیمان نیاز بازار از جمله عواملی هستند که مجموع همه آنها می تواند به عدم استقبال مردم از سیمان منجر شود.

موسوی با اشاره به آماری از میزان تولید محصول سیمان توسط این شرکت در سال گذشته گفت: شرکت سیمان دشتستان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۵۰ هزار تن سیمان تولید کرده که نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است و تقریباً تمام این محصول در بازار داخل و بخشی نیز به بازارهای هدف صادراتی صادر شده است.

وی تصریح کرد: از اواخر تیرماه سال ۱۴۰۰ کل محصول شرکت در بورس کالا عرضه شده و عملاٌ از آن تاریخ فروش خارج از بورس صورت نمی‌پذیرد که این موضوع سبب ایجاد شفافیت در فروش و توزیع سیمان در سطح بازارهای تابعه شده است.

موسوی با بیان اینکه از بهمن ماه ۱۴۰۰ و با ثبت انبار شرکت در بازار گواهی سپرده کالایی امکان خرید مستقیم تمام افراد با کد بورسی از کارخانه نیز فراهم شده است ادامه داد: با اجرای این روش و در صورت استقبال مردم و مصرف کنندگان نهایی، نقش واسطه گران و سودجویان که در برهم زدن آرامش بازار دست داشته اند کاهش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر