جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۲۶۴۴
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۸

فکرشهر: مجموعه‌ پنج‌جلدی و داستانی «هوش مالی» نوشته‌ دیو رمزی با هدف ارتقای سواد و آگاهی­‌های مالی کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، این مجموعه  با ترجمه ملیحه سعیدی‌کیا در نشر آسوبان منتشر شده  و برای کودکان و نوجوانان ۷ تا  ۱۲ سال مناسب است.

در معرفی ناشر از این مجموعه عنوان شده است:  این مجموعه که رتبه‌ نخست پرفروش‌ترین مجموعه‌های آموزشی در حوزه‌ سواد مالی را در سایت معروف آمازون به خود اختصاص داده در قالب داستان‌ مخاطبان را با مفاهیم «خرج‌کردن هوشمندانه»، «پس‌انداز»، «بدهی و وام»، «بخشش و صدقه» و «کارکردن» آشنا می­‌کند و چگونگی مدیریت پول و دارایی را به آنها آموزش می‌­دهد.

شعار این مجموعه این است: ما می‌خواهیم به گونه‌ای از پول‌مان مراقبت کنیم که پول‌مان هم از ما مراقبت کند.

دیو رمزی، نویسنده این مجموعه، از پرکارترین و معروف‌ترین نویسندگان اقتصادی آمریکا به شمار می­‌رود و به اذعان سایت آمازون، پرفروش‌ترین  نویسنده‌ کتاب‌های اقتصادی آمریکا به شمار می‌رود. تقریباً کلیه کتاب­‌های بزرگسال این کارشناس در ایران از سوی انتشاراتی‌های مختلف از جمله انتشارات سازمان بورس به چاپ رسیده است. اما تنها مجموعه‌ کودک او، برای اولین بار توسط نشر آسوبان به بازار عرضه شده است.

بهروز واثقی، ناشر این کتاب در توصیف چرایی انتشار این کتاب گفت: «بنیان هوش مالی، مثل دیگر مهارت­‌ها و هوش‌های مهم از جمله هوش عاطفی، در دوران کودکی پی‌ریزی می­‌شود. در واقع افرادی که از دوران کودکی و نوجوانی به صورت دقیق و کارآمدی با مفاهیم و اصول مدیریت مالی آشنا می­‌شوند، در آینده بهتر می­‌توانند در مسیر افزایش آگاهی­‌های کاربردی خود در حوزه‌ سواد مالی گام بردارند. به همین دلیل، با توجه به خلاء جدی و پررنگ کتاب­‌های هوش مالی در حوزه کودکان، ما انتشار این دست کتاب­‌ها را در اولویت کارهای خود قرار دادیم.»

او با تاکید بر اینکه خوانش کتاب‌­های مجموعه هوش مالی این نشر برای والدین نیز آموزنده است و آگاهی‌­های آن‌ها در حوزه هدایت فکری فرزندان­شان در ارتباط با مدیریت مالی را بهبود می‌بخشد، اضافه کرد: «البته ما با هدف آگاهی­‌بخشی بیشتر به والدین، ترجمه کتابی تخصصی در این حوزه به نام پول هوشمند، کودک باهوش را نیز آغاز کرده‌ایم که به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر