چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۶۸۴
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: به دنبال فوت یک بیمار در بیمارستان شهید گنجی برازجان، کمیته مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بررسی این موضوع تشکیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، در پی فوت یک بیمار در بیمارستان شهید گنجی برازجان و اعلام نارضایتی خانواده متوفی از وضعیت رسیدگی به این بیمار، با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، کمیته مرگ و میر تشکیل می‌شود.

بنا بر اظهارات نزدیکان بیمار که طی روزهای اخیر در فضای مجازی پخش شده است، بیمار کبری سعدآبادی با تنگی نفس، حالت تهوع و درد قفسه سینه به بیمارستان شهید گنجی برازجان مراجعه می‌کند و تنها پزشک حاضر در بیمارستان یک پزشک عمومی است.

خانواده این بیمار با انتقاد از نبود متخصص طب اورژانس و متخصص قلب در بیمارستان تاکید کردند که پزشک عمومی حاضر در بیمارستان در حالی که وضعیت بیمار ما در حال بدتر شدن بود، اعلام کرد که بیمار مشکلی ندارد و دچار استرس شده است.

با اصرار همراه بیمار برای رسیدگی، تزریق مسکن به بیمار انجام می‌شود و درد بیمار کاهش می‌یابد و سپس وی از بیمارستان مرخص می‌شود ولی با وخامت وضعیت دوباره به بیمارستان برمی‌گردد ولی به خاطر عدم رسیدگی مناسب، بیمار جان می‌بازد.

کمیته مرگ و میر تشکیل می‌شود

به دنبال پیگیری‌های خبرنگار مهر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، این دانشگاه طی اطلاعیه‌ای عنوان کرد که کمیته مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بررسی این موضوع تشکیل می‌شود.

در بیانیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آمده است: ضمن تسلیت به خانواده متوفی به اطلاع شهروندان عزیز می‌رساند، کمیته مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر موضوع فوت شهروند هم استانی در بیمارستان شهید گنجی برازجان را مورد بررسی جدی قرار خواهد داد.

پیگیری و بررسی این موضوع با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با فوریت در دستور کار قرار گرفته شده است.

دانشگاه علوم پزشکی ضمن تسلیت مجدد به خانواده متوفی این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهد کرد و هرگونه قصور احتمالی را با جدیت و قانونی و به صورت ویژه پیگیری و مورد بررسی قرار خواهد داد و در خصوص اقدامات صورت گرفته به خانواده متوفی و شهروندان گرامی اطلاع رسانی خواهد کرد.

پیگیری قانونی موضوع

مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تکریم و ارائه خدمات باکیفیت به عموم مردم استان را رسالت اصلی خود دانسته و اصل شفافیت و پاسخگویی به افکار عمومی و اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.

در پایان این بیانیه آمده است: به عموم مردم و بازماندگان متوفی این اطمینان داده می‌شود که در صورت اثبات قصور پزشکی مراتب به صورت قانونی پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر