جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ شورای اداری دشتستان با حضور حقیقی برگزار شد؛
فکرشهر: تعیین زمان برای ارائه ی برنامه های پنج ساله ی ششم توسعه/ خدماتی که الآن دارد به مردم داده می شود، خیلی زودتر از این ها باید ارائه می شد/ وضعیت شهرداری برازجان سامان یابد ...
کد خبر: ۱۱۲۷۸
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۰

فکرشهر: نخستین شورای اداری شهرستان دشتستان در سال 94 با حضور معاون سیاسی و مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر، شامگاه یکشنبه، 13 اردی بهشت ماه برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در این نشست، پیرامون برنامه های انجام شده در هفته های گذشته به خصوص برنامه های هفته ی سلامت و روز کارگر، گفت: از مهم ترین برنامه های دولت تدبیر و امید، رشد اقتصادی است.

\n\n

دکتر ارسلان زارع افزود: با توجه به فضای بسیار خوبی که در شهرستان دشتستان حاکم است که مهم ترین آن ها امنیت و آرامش برای سرمایه گذاری اقتصادی بیشتر است، من بسیار امیدوارم که در سال جاری، شاهد افزایش اشتغال و تولید در سطح شهرستان باشیم.

\n\n

وی ادامه داد: همانطور که سال گذشته دولت تدبیر و امید موفق شد رشد اقتصادی منفی را مثبت کرده و تورم شدید سال های گذشته را کنترل کند، ان شاءالله شاهد افزایش رشد مثبت در سل جاری باشیم.

\n\n

زارع، با اشاره به جایگاه ارزشمند شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: شوراهای اسلامی در افزایش اعتماد و امید مردم به دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران نقش آفرین بوده و هستند.

\n\n

\n\n

وی در بخش دیگری از سخنان خود، سرمایه ی اجتماعی را مفهومی پیش برنده و کاتالیزور برای تحقق اهداف دولت و ملت عنوان کرد و افزود: بر همین اساس، عنصر اعتماد، عنصری اساسی بر این محور به حساب می آید و تقویت اعتماد عمومی، اولین گام تحقق شعار سال 94 می باشد.

\n\n

فرماندار دشتستان اظهار داشت: اگر میان چشم انداز ترسیمی دولت و اولویت های ترجیحی ملت، فاصله ایجاد نشود و عده ای نخواهند زمینه های نا امیدی که بزرگ ترین گناه است، ایجاد کنند، اعتماد به عنوان پایه ی اصلی سرمایه های اجتماعی، ان شاءالله موجب نزدیکی بیشتر مردم به دولت و دولت به مردم خواهد شد.

\n\n

وی توضح داد: اعتماد به دولتمردان و خادمان ملت از جمله به تیم مذاکره کننده ی ایرانی مستحکم ما، از مصادیق همدلی و همزبانی است؛ همدلی دولت و مردم باعث عزت و شرف ملی می شود و
\nبنابر این اعتقاد دارم باید از آن به عنوان فرصتی خوب و مناسب برای کاهش کدورت ها و افزایش وحدت ملی، وفاق  و انساجم بهره بجوییم.

\n\n

تعیین زمان برای ارائه ی برنامه های پنج ساله ی ششم توسعه

\n\n

به گزارش خبرنگار فکرشهر، این مسئول، از مدیران دستگاه های اداری دشتستان درخواست نمود حداکثر تا اواسط هفته ی آینده، موضوعات و محورهایی که برای برنامه ی ششم توسعه مطرح شده است را به فرمانداری ارسال نمایند و خطاب به روسای ادارت شهرستان ها و نمایندگان آن ها در بخش ها گفت: هنگامی که رییس ادارات و مدیران کل بنا دارند تا از بخش ها بازید به عمل آورند یا جلساتی داشته باشند، حتما با بخشداران هماهنگی لازم را به عمل اورید.

\n\n

دکتر زارع به فصل گرما نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در آستانه ی فصل گرما هستیم و نیاز است که برنامه ریزی ها لازم ازسوی ادارت آب و فاضلاب شهری و روستایی و اداره برق صورت گیرد تا شاهد مشکلاتی در این زمینه برای مردم نباشیم و با تدبیری مناسب این ماه های گرم را پشت سر بگذاریم.

\n\n

\n\n

روزهای سه شنبه را ملاقات عمومی بگذارید

\n\n

وی با اشاره به انتخابات پایان سال نیز گفت: برای تامین منویات مقام معظم رهبری، یعنی حضور حداکثری مردم در انتخابات، اعتماد عمومی نقش اساسی دارد و لذا برای افزایش امید مردم به دولت و نظام جمهوری اسلامی قطعا حضور مستمر و شرکت فعال شما عزیزان در بین مردم و مجامع عمومی و مساجد برای طرح مطالب و مسائل مردم، در ایجاد رضایتمندی مردم، حل مشکلات بیشتر و نزدیکی بیشتر شما به مردم و مردم به شما نقش زیادی دارد.

\n\n

فرماندار دشتستان از مسئولین ادارات شهرستان خواست، روزهای سه شنبه را برای ملاقات عمومی تعیین کنند و افزود: کارهای انجام شده، عملکرد خود، مجموعه ی اداری و دولت را در اختیار مردم بگذارید چرا که این اقدامات، امید و اعتماد مردم به دولت و نظام را افزایش می دهد.

\n\n

شهرستان ما حقیقتا محروم نگه داشته شده/ خدماتی که الآن دارد به مردم داده می شود، خیلی زودتر از این ها باید ارائه می شد

\n\n

به گارش فکرشهر، نماینده ی مردم دشتستان در مجلس نیز در این نشست گفت: طبیعتا آن چه در سال 93 اتفاق افتاد، نمونه ی همراهی، جهد و تلاش شما مسئولین عزیز بود و هر موفقیتی را که شما به دست می اورید، قابل تقدیر است.

\n\n

سید مهدی موسوی نژاد افزود: ما وظیفه ی دیگری نداریم جزء این که به وظیفه مان عمل کنیم. هر جا از مسیر خود خارج شده و وارد حواشی شدیم، هم خیانت به مردم کرده ایم و هم خیانت به امانتی است که به ما داده شده است، زیرا این جایگاه ها امانتی برای ماست.

\n\n

وی همراهی و همدلی همه ی مسئولین برای پیشرفت شهرستان را خواستار شد و گفت: شهرستان ما حقیقتا محروم نگه داشته شده است؛ به دلیل این که جای کار بیشتری می بود ولی نشد و این خدماتی که الآن دارد به مردم داده می شود، خیلی زودتر از این ها باید به مردم ارائه می شد.

\n\n

\n\n

حجت الاسلام موسوی نژاد، ادامه داد:  جایگاه شهرستان باید خیلی بیشتر از این ها ارتقا یابد و الحمدالله نشانه های خوبی در این زمینه دیده می شود و ما زحمات شما را نادیده نمی گیریم و تشکر می کنیم.

\n\n

وی با اشاره به تصویب برنامه ی پنجم ساله ی ششم توسعه در سال جاری، اظهار داشت: خیلی از برنامه ها و موارد موجود در توسعه که باید در این برنامه بیاید متعلق به شهرستان ما و ظرفیت های استان ماست، مثل بحث نفت؛ و خیلی از این ها می تواند به شهرستان ما تسری یابد.

\n\n

موسوی نژاد افزود: من خواهشم از مسئولین ادارات این است که برنامه ی پنجم توسعه را ببینید و محدودیت هایی که باعث شده ما برخی جاها پیشرفتی را نداشته باشیم، ارائه دهید و به ما بدهید تا بتوانیم در  مجلس روی آن کار کنیم.

\n\n

وی ادامه داد: ظرفیتش وجود دارد و فرقی نمی کند کارها در دشتستان انجام شود یا در تهران. بعضی وقت ها ما خیلی خود کم بینیم، مسئولین شهرستان دشتستان با مسئولین در تهران هیچ فرقی نمی کنند و حالا که آقای فرماندار گفتند بدین منظور کمیته ای در شهرستان تشکیل شده، همه باید کمک کنند و همدلی نمایند تا برنامه به خوبی پیش رود.

\n\n

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس با اشاره به تصویب 11 طرح از شهرستان دشتستان در هیات دولت، گفت: توزیع اعتبارات ملی است و من خواهش می کنم به اعتباراتی که استان به ما می دهد، بسنده نکنید و برای گرفتن اعتبارات به وزارت خانه ها مراجعه کنید. 

\n\n

نمی دانم عوارض آلایندگی کارخانه سیمان دشتستان اخذ می شود یا نمی شود؟!

\n\n

موسوی نژاد در بخش دیگری از سخنانش پیرامون حق آلایندگی کارخانه سیمان دشتستان، اظهار داشت: نمی دانم عوارض آلایندگی کارخانه سیمان دشتستان اخذ می شود یا نمی شود؟! تا جایی که من اطلاع دارم این است که اخذ نمی شود و روستاهای هم جوار آنجا مثل راهدار، دالکی، قراولخونه و روستاهای دیگر حقیقتا دارند از آلودگی شدید رنج می برند.

\n\n

به گزارش خبرنگار فکرشهر، وی افزود: حداقلش این است که عوارض آلایندگی در اختیارشان قرار گیرد و عمران و آبادانی صورت گیرد تا این آلودگی جبران شود.

\n\n

وضعیت شهرداری برازجان سامان یابد

\n\n

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس، از شورای شهر برازجان خواست هر چه زودتر وضعیت شهرداری را سر و سامان دهید و گفت: این وضعیت کنونی، وضعیت خوبی نیست. شورای شهر باید بودجه ی سال شهر را تامین کند و شهردار باید پیشنهاد بودجه دهد و بحث توزیع اعتبارات که می اید، شهردار باید تلاش کند، لذا هر چه سریع تر شهرداری که در خور شان مردم برازجان است انتخاب کنید.

\n\n

سید مهدی موسوی نژاد به وضعیت آب دشتستان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: وضعیت آب شهرستان بسامان نیست و نگرانی هایی در این باره وجود دارد. من در بحث آب دشتستان مانده ام. برخی می گویند در ورودی آب مشکل داریم و برخی می گویند در توزیع و از ان طرف می گویند ناعادلانه توزیع می شود و سهم آب دشتستان به جای دیگری می رود؛ لذا لازم است به این موضوع رسیدگی شود.

\n\n

گرفتن اعتبارات برای روستاهایی که گاز کشی ندارند از محل وزارت نفت، تشکر از دستگاه های مربوطه برای امنیت شهرستان و وجود برخی نارضایتی ها پیرامون نبود پزشک و امکانات در حوزه ی درمان دشتستان از دیگر مسائل مطرح شده توسط موسوی نزاد در این نشست بود.

\n\n

\n\n

حواشی:

\n\n

ـ معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتستان گفت: برخی دستگاه های اجرایی دشتستان برنامه های خود برای برنامه ی ششم توسعه را ارائه داده اند ولی برخی ادارات هنوز اقدامی نکرده اند و من تقاضا دارم در این باره سریع تر برنامه های خود را ارائه دهند.

\n\n

ـ معاون اداره ی کار، رفاه و امور اجتماعی دشتستان پیرامون عملکرد این اداره در سال گذشته و برنامه های انجام شده در هفته ی کارگر مطالبی بیان داشت و گفت: امسال 1860 نفر در دشتستان اشتغال پیدا کرده اند. این سخن رفیع نظر، با واکنش موسوی نژاد مواجه شد. موسوی نژاد گفت که دستگاه های اجرایی نمی توانند نیرو استخدام کنند، اگر شما منظورتان وام های خود اشتغالی است، مورد پذیرش نیست، چون بسیاری از کسانی که وام می گیرند، مشغول به کار نمی شوند. ولی اگر شما واقعا هزار و اندی را در سطح شهرستان مشغول به کار کرده اید، خیلی عالی است؛ولی فکر نمی کنم این گونه باشد!! رفیع نظر نیز پاسخ داد: اشتغال وارد سامانه ی کشوری می شود و این اشتغال بر اساس بیمه ی پرداختی مشخص شده و ریز اشتغالات را به شما تقدیم می کنم. معاون سیاسی فرماندار نیز بر تحویل ریز این آمار به نماینده ی دشتستان تاکید کرد و افزود: آقای موسوی نژاد اصرار دارند که امارها مثل دوره ی گذشته نباشد و خیلی معتبر و دقیق باشد.

\n\n

ـ رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز در این نشست، پیرامون برنامه های انجام شده در هفته ی سلامت مطالبی بیان داشت و با ارائه ی گزارشی اجمالی از اقدامات این ارگان در سال گذشته از سازمان های همکار در اجرای این برنامه ها تقدیر نمود. دکتر علیرضا حاجیونی پیرامون انتقاد نماینده ی دشتستان نیز توضیح داد: کلیه ی پانسیون های پزشکان ما تجهیز شده و امکانات بیمارستانی کامل است؛ طبق نظام سطح بندی این گونه مقرر شده که پزشکان درمانگاه ها که به شکل روتین بیماران را ببینند ولی در بخش اورژانس، برخی از متخصصین آن کال هستند و به آن کال بودن برخی دیگر از متخصصین نیاز نیست. مثلا در بیماری های قلبی ـ عروقی حضور فوری پزشک بالای سر بیمار نیاز است ولی برای ارتوپد تا 4 ساعت بعد، زمان گذاشته شده، زیرا ارتوپدی اورژانسی نیست و برخی از اختلاف نظرها نیز از این جا نشات می گیرد.

\n\n

ـ مدیر آموزش و پرورش دشتستان، رییس شورای اسلامی شهرستان و مسئول برگزاری اعتکاف شهرستان نیز پیرامون برنامه های خود مطالبی بیان داشتند.

\n\n

برای مطالعه ی همه ی سخنان معاون استاندار بوشهر خطاب به مسئولان دشتستان، ( اینجا ) کلیلک نمایید.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر