جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۱۱۲۷۹۲
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۸

فکرشهر: مدیر پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این سازمان آمادگی دارد برای نزدیک کردن شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر به این صنعت همکاری و حمایت لازم را داشته باشد.

به گزارش فکرشهر، خشایار شاهینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: راه سعادت و پیشرفت اقتصادی کشور از طریق راه‌اندازی شرکت‌های مبتنی بر دانش و فناوری امکان پذیر است و شرایط تحریم ضرورت این مهم را مضاعف کرده است.

وی افزود: کشورهای صاحب فناوری حتی در سال‌هایی که تحریم وجود نداشت نیز در دادن آن به ما بسیار با خساست و احتیاط برخورد می‌کردند، بنابراین راه پیشرفت کشور ایستادن روی پای خودمان است و باید با این رویکرد و تفکر در راستای ورود شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به صنعت گام برداریم.

مدیر پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهارکرد: ایراد اساسی فعالیت‌های دانش بنیان در استان بوشهر این است که با وجود داشتن ایده‌های خوب که در بسیاری از موارد تبدیل به تولید است اما از صنعت دور هستند و باید برای نزدیک کردن شرکت‌ها به صنعت همت همه جانبه صورت گیرد.

شاهینی اذعان کرد: شمار بسیار معدودی از ۴۰ شرکت دانش بنیان فعال در استان بوشهر که تولید و خدماتی در این زمینه دارند، به فعالیت در منطقه پارس جنوبی متمایل هستند و شرکت‌ها برای ورود به صنعت نوعی گارد دارند اما برای تحقق این مهم باید شرایط تسهیل و واحدهای فعال حمایت شوند.

دبیر کارگروه ستاد تحول دانش بنیان سازمان ویژه انرژی پارس گفت: حمایت‌های متنوعی در قانون پیش بینی شده که در استان بوشهر مورد غفلت قرار گرفته است و از اجرای آنها دور هستیم.

وی بیان کرد: سه بخش از چهار مورد اشاره شده در زمینه انرژی که در سند توسعه دانش بنیان استان بوشهر عنوان شده مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است و راهبردی که شرکت ملی نفت ایران برای منطقه پارس جنوبی تعریف کرده هم بر رویدادهای فناورانه تاکید دارد؛ بنابراین ما باید همه تلاش خود را برای نزدیک کردن شرکت‌های دانش بنیان این استان به صنعت به کار می‌گیریم.

شاهینی افزود: اگر چه سازمان منطقه ویژه انرزی پارس، به طور مستقیم دست اندرکار تولید نیست و تنها متولی تامین زیر ساخت است اما  طی سه یا چهار سال گذشته  اقدامات خوبی در منطقه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شاید در سال ۹۵ کسی باور نداشت که بازار تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی با بیست شرکت در منطقه راه اندازی شود اما امروز این نمایشگاه بخوبی برگزار می‌شود.

دبیر کارگروه ستاد تحول دانش بنیان سازمان ویژه انرژی پارس اعلام کرد: آمادگی کامل داریم تا برای راه اندازی مرکز رشد و فناوری عسلویه نه تنها در زمینه فضای فعالیت که در انجام امور اجرایی این مرکز نیز همراهی کنیم.

شاهینی اذعان کرد: آمارهای جهانی حرکت کشورها به سمت انرژی‌های تجدید پذیر و پاک را نشان می‌دهند بنابراین فرصت برای فعالیت در منطقه پارس جنوبی محدود است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر