جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۹۷۷
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۶

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه بوشهر پایتخت مبارزه با استعمار است گفت: سرمایه‌گذاران برای استفاده از مزیت‌های دریا در بوشهر حمایت می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر چهارشنبه در همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی د ر حوزه دریا است که سرمایه‌گذاران برای استفاده از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسناد تاریخی سازمان ملل، دیگر سازمان‌ها و قراردادهای تاریخی بین المللی بر نام خلیج فارس صحه می‌گذارند، تصریح کرد: نام این منطقه مهم حیاتی بدون شک خلیج فارس است و این موضوع نیازی به اثبات ندارد

استاندار بوشهر روز خلیج فارس را فرصتی برای زنده نگه داشتن رشادت و دلاورمردی‌های بزرگان استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: امروز ایران اسلامی در خلیج فارس در برابر آمریکا به قدرت بازدارندگی رسیده است.

وی با بیان اینکه هر اقدامی از سوی آمریکایی‌ها هزینه‌ای بسیار سنگین برای آنها در پی دارد اضافه کرد: بوشهری‌ها در برابر استعمار در سه مقطع تاریخی مقاومت و ایستادگی درخشانی را داشته‌اند.

وی افزود: ۲۶۰ سال پیش میرمهنا در غیاب حکومت فراگیر در کشور به عنوان حکمران بوشهر علیه استعمار هلند جنگید، آنها را از خلیج فارس اخراج و قلعه هلندی‌ها را در جزیره خارگ به تصرف خود درآورد که این رویداد آغاز فروپاشی استعمار هلندی در عرصه بین الملل بود.

محمدی‌زاده گفت: ۱۱۰ سال پیش نیز در شرایطی که حکومت قاجاری فاقد قدرت لازم برای اعمال حاکمیت ملی بود، شهید رئیسعلی دلوار به ستیز با استعمارگران پرداخت و توانست انگلیس تا دندان مسلح را شکست دهد و نبرد دلوار آغاز افول بریتانیای کبیر در شرق شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس در شرایطی که آمریکایی‌ها دست ما را برای صادرات نفت بسته بودند، دست دشمنان را برای قطع روابط تجاری ما در خلیج فارس باز گذاشته و از صادرات نفت کشورهای جنوبی بر علیه ایران حمایت می‌کردند.

استاندار بوشهر ادامه داد: در این شرایط شهید نادر مهدوی و همرزمان او در خلیج فارس به مقابله با آمریکا و استعمار برخاستند و در شانزدهم مهر ۱۳۶۶ جان خود را فدای ایران و ارزش‌های انقلاب اسلامی کردند.

وی اضافه کرد: اسارت تفنگداران و توقیف شناورهای آمریکایی در خلیج فارس به دست رزمنده‌های نیروی دریایی سپاه نیز نقطه عطفی بود که آغاز شکست ابهت بوشهر در منطقه را در سه سال اخیر رقم زد.

محمدی‌زاده با تاکید بر اینکه بوشهر پایتخت مبارزه با استعمار است افزود: نام بوشهر همواره با دلیر مردان و مبارزان علیه جبهه استکبار عجین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر