جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۱۱۳۰۳۱
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضربا همت خیران بخش سلامت هفت هزار مترمربع پروژه در این استان در دست ساخت است.

به گزارش فکرشهر، عیسی صفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ارزش کمک‌های نقدی و تجهیزات مصرفی خیران سلامت در استان بوشهر را دریک سال اخیر ۱۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ارزش تفاهم‌نامه ها و زمین‌های اهدایی را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده بیشترین کمک‌های خیرخواهانه به بخش سلامت استان بوشهر در شهرستان‌های جنوبی شامل کنگان، دیر، عسلویه و جم توسط صنایع  مستقر در این منطقه ارائه می‌شود و حضور خیران از قشرهای مختلف مردم کمتر بوده است.

صفوی ادامه داد:با وجود همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در جنوب استان بوشهر اما بیشتر کمک‌ها در این منطقه به صورت مصرفی است و در بخش اهدای زمین، تجهیزات و احداث ساختمان از سوی اشخاص مورد خاصی به ثبت نرسیده است.

صفوی با بیان اینکه براساس بررسی‌های به عمل آمده شمال استان بوشهر خیر خیز است اظهار کرد: بیشترین خیران بخش سلامت این استان به ترتیب در شهرستان‌های گناوه، دیلم، دشتستان و بوشهر حضور دارند.

وی یادآور شد: ساخت بیمارستان سوختگی و بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه، اهدای ۱۳ هزار متر زمین برای احداث بیمارستان، احداث مرکز تالاسمی، دیالیز، آی سی یو و ۲۳ واحد پانسیون تنها نمونه ای از این اقدامات خیرخواهانه از سوی خیران سلامت در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر است.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین ساخت همراه سرای بیمار، آزمایشگاه کرونا و مرکز غربالگری سرطان نیز تنها بخشی از کمک خیران سلامت در شهرستانهای بوشهر و دشتستان است.

وی یادآور شد: مرکز خیرساز غربالگری سرطان در شهرستان بوشهر در زمان حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها تجهیز آن باقی مانده که حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر بوشهر تنها استان محروم از داشتن درمانگاه خیریه است و می‌طلبد در این بخش گام‌هایی برداشته شود.

صفوی اضافه کرد: در زمان حاضر یک ساختمان هزار متری در منطقه جنوب شهر بوشهر اهدا شده که نیازمند تجهیز و تامین نیروی انسانی است که در صورت انجام این موارد به عنوان درمانگاه خیریه در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در خورموج مرکز شهرستان دشتی تاکنون خیر سلامت قوی نداشته ایم اضافه کرد: در زمان حاضر یک بیمارستان منطقه ای خیرساز در منطقه کاکی در دست ساخت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر