جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۰۳۷
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: نیاز آب این شهرستان بر حسب سرانه جمعیت ۱۵ هزار متر مکعب است اما اکنون ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز دریافت می‌کند و با این وضعیت نباید کمبود آب داشته باشد و مدیریت مصرف و توزیع آن باید اصلاح شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد لطفی روز پنجشنبه در نشست مدیریت بحران شهرستان تنگستان اضافه کرد: با این حجم ورودی آب به این شهرستان، توزیع آن باید بصورت عادلانه انجام و تقسیم‌بندی و جیره‌بندی نیز به طور حتم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب استان بوشهر از خارج این استان تامین می‌شود، بیان کرد: باید در زمینه مصرف آب، با مردم صحبت شود که با توجه به نزدیکی به فصل گرما، مدیریت مصرف بیشتر و بهتری داشته باشند.
لطفی با هشدار نسبت به هدررفت بخشی از حجم آب شهرستان بخاطر فرسودگی خط انتقال عنوان کرد: به عنوان یک پروژه مدت‌دار، همه ساله قسمتی از خطوط انتقال فرسوده شهرستان نوسازی می‌شود که این اقدام گامی مهم برای افزایش پایداری آب شرب شهرستان است.
وی ادامه داد: در این مسیر باید از تمام ظرفیت‌های شهرستانی و استانی برای نوسازی شبکه انتقال آب شهرستان استفاده شود.

وی عنوان کرد: خانواده‌هایی که منزل خود را احداث کرده و برای تامین آب منزل خود اقدام می‌کنند، نباید برای گرفتن امتیاز، ماه‌ها و سال‌ها در انتظار بمانند.

فرماندار تاکید کرد: مخزن‌های آب سیار و تانکرها باید ساماندهی شوند تا در فصل گرما و هر زمان که لازم باشد، در اختیار مردم قرار گیرند.
وی بیان کرد: باید تمام امکانات موجود سخت‌افزاری و ماشین‌آلات شهرستان در اختیار حوزه آب قرار گیرد تا مشکلاتی که در سطح روستاها و شهرهای شهرستان اتفاق می‌افتد در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شود تا از ایجاد مشکل برای مردم در فصل گرم سال جلوگیری شود.
لطفی گفت: امیدواریم با همت مدیران و مدیریت بهتر حوزه آب توسط شهروندان، شهرستان تنگستان در تابستان تنش آبی کمتری داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر