پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۰۴۴
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت:  این شرکت در سه نقطه شهر گناوه پروژه فعال دارد که احداث و تکمیل فاضلاب منطقه ساحلی و کوی بسیجیان این بندر در اولویت اصلی این شرکت در سال جاری قرار دارد.

به گزارش فکرشهر، روح الله دوانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جمع آوری فاضلاب منطقه ساحلی شهر گناوه یکی از مطالبه های جدی مردم در زمینه کاهش ورود آلودگی به دریا است و هم اینک پیمانکار در حال اجرای خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آن فعال است.

وی اظهارداشت: قرارداد این پروژه ۱۴ کیلومتر است و تلاش خواهیم کرد که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

دوانی ادامه داد: فاضلاب منطقه کوی بسیجیان نیز یکی از دیگر مطالبه‌های جدی چندسال گذشته مردم است که از روز گذشته پروژه احداث ایستگاه پمپاژ آن شروع شده است و  امیدواریم در هفته دولت امسال وارد مدار شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآورشد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته درصددیم تا پایان سال جاری حداقل سه هزار و ۵۰۰ مشترک دیگر را در این شهر تحت پوشش قرار دهیم.

وی بیان کرد: از محل سفر رئیس جمهور به استان بوشهر۴۲ میلیاردتومان به فاضلاب گناوه  اختصاص یافته است.

دوانی به برنامه های توسعه فاضلاب گناوه اشاره کرد و گفت: توسعه فاضلاب شهر گناوه از ۲ سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و مطالعات آن انجام و کامل شده و در سازمان برنامه و بودجه کشور است.

وی افزود: باتوجه به اینکه موافقت نامه فاضلاب گناوه ملی است باید مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور را داشته باشد که در این ارتباط کارهایی انجام شده اما یک سری ایرادهایی دارد و تلاش می‌شود تا در مدت دو یا سه ماه آینده مشکلات آن برطرف شود.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، اعتبار موردنیاز  اجرای طرح توسعه فاضلاب گناوه را بیش از ۴۵۰ میلیاردتومان به روز و براساس فهرست بهای ۱۴۰۱ برآورد کرد.

وی بیان کرد: در باره بهبود و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب گناوه، کارهای مطالعاتی آن به اتمام رسیده است و هم اینک در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای  رفع ایرادها و تکمیل آن است و امیدواریم موافقت نامه آن را به سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ برسانیم .

وی گفت: برای تکمیل فاضلاب شهر گناوه نیاز به ۸۰ کیلومتر اجرای شبکه است.

دوانی یادآورشد: نزدیک به ۱۴ هزار مشترک در گناوه تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار دارد و حدود هفت هزارمترمکعب در شبانه روز فاضلاب وارد تصفیه خانه این شهر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر