سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۱۲۱
جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور علت عدم پلاک شدن حدود ۱۱ هزار دستگاه خودرو را که در پارکینگ یکی از خودروساز‌ها قرار دارد، توضیح داد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگوی خبری با اشاره به نقل و انتقال ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته در مراکز تعویض پلاک اظهار کرد: از این تعداد، یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه نوشماره بودند و اکنون نیز برای تأمین پلاک هیچ مشکلی نداریم.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور در واکنش به این مطلب که ۱۱ هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ خودروسازان معطل پلاک شدن مانده‌اند! متذکر شد: یکی از خودروساز‌ها ۱۰ هزار و ۷۰۰ خودرو مدل ۱۴۰۰ دارد و پیگیر بودند که ما این خودرو‌ها را به مدل ۱۴۰۱ شماره‌گذاری کنیم که بر اساس ماده چهار آئین‌نامه راهور، اسناد خودرو با مشخصات فنی خودرو و شماره شاسی باید یکسان باشد لذا به دلیل مغایرت مدل با اسناد ارائه شده خودرو‌های مذکور، شماره‌گذاری را انجام ندادیم.

وی تصریح کرد: در صورت ارائه اسناد این خودرو‌ها با مدل ۱۴۰۰، قطعاً شماره‌گذاری انجام می‌شود و شماره‌گذاری خودروی تولیدی سال ۱۴۰۰، با پلاک سال ۱۴۰۱، اجحاف در حق مردم است.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه پلیس حافظ منافع مردم است، گفت: خودرو‌های مذکور با مدل ۱۴۰۱ به هیچ وجه شماره‌گذاری نخواهند شد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ هزار پلاک در انبار ایران خودرو و ۴۰ هزار پلاک در انبار سایپا به صورت مازاد وجود دارد، عنوان کرد: انبار‌های پلاکمان در سایر خودروساز‌ها نیز شارژ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر