پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
طرح پروفسور مشفقیان برای دانشجویان مستعد بوشهری؛
فکرشهر: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از حمایت مالی و بورسیه تحصیلی نخبگان علمی استان بوشهر در قالب طرح امید‌آفرین خبر داد...
کد خبر: ۱۱۳۱۸
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از حمایت مالی و بورسیه تحصیلی نخبگان علمی استان بوشهر در قالب طرح امید‌آفرین خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رضا آذین صبح امروز در نشست هیئت امنای طرح امیدآفرین در بوشهر اظهار داشت: این طرح یک فرصت مناسب برای شناسایی استعدادهای مختلف علمی در استان است و انتظار داریم اعضا حضوری فعال در این طرح داشته باشند.

\n\n

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با بیان اینکه طرح امیدآفرین با نظارت و حمایت پروفسور محمود مشفقیان اجرا می‌شود، گفت: پروفسور مشفقیان از دانشمندان برتر جهان اسلام و بومی استان بوشهر هستند و قصد دارند هرساله به تعدادی از دانشجویان مستعد و نخبه بورسیه تحصیلی اعطا کنند.

\n\n

وی افزود: ایشان با تأکید بر اینکه دانشجویان نباید دغدغه‌ای غیر از تحصیل داشته باشند، ایجاد آرامش خاطر برای کسب علم و دانش و فتح قله‌های رفیع علم را از دلایل راه‌اندازی این بورسیه می‌دانند و معتقدند که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل باید فردی تأثیرگذار در چرخه مدیریت میهن عزیزمان باشند.

\n\n

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در خصوص حمایت‌هایی که از دانشجویان بورسیه در قالب این طرح به عمل می‌آید، گفت: در طرح امیدآفرین به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ماهیانه مبالغی از دو میلیون تا چهار میلیون و پانصد هزار ریال کمک هزینه اعطا می‌شود و به دانشجویانی که موفق به ثبت مقاله ISI یا ثبت اختراع شوند مبلغ دو میلیون تا دو میلیون و پانصد هزار ریال بابت هر اختراع یا مقاله تعلق می‌گیرد.

\n\n

به نوشته ی فارس، آذین افزود: همچنین به دانشجویان دکتری که در طول تحصیل برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور اقدام نمایند ماهیانه 300 دلار به مدت حداکثر 9 ماه اعطا خواهد شد.

\n\n

وی در ادامه گفت: فراخوان بورسیه اسفندماه هر سال اعلام می‌شود و پس از دریافت اطلاعات متقاضیان و بررسی توسط هیئت امنای طرح، واجدین شرایط در خردادماه معرفی می‌شوند و از ابتدای مهرماه تا پایان سال تحصیلی به آن‌ها کمک هزینه پرداخت می‌شود.

\n\n

آذین افزود: طرح امیدآفرین به‌عنوان الگویی برای بنیادهای نخبگان در سراسر کشور مطرح شده است و  ممکن است طرح امیدآفرین از نظر مادی ارزش چندانی نداشته باشد ولی با نگاه معنوی ارزش و جایگاه والایی پیدا خواهد کرد.

\n\n

آذین عنوان کرد: این طرح با مشارکت ستاد اجرایی‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به‌منظور بهره‌‍مندی از توان و ظرفیت خیرین در راستای اجرای بخش‌هایی از راهبردهای کلان این سند اجرا شده است.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، پروفسور محمود مشفقیان در 1330 شمسی در بوشهر متولد گردید. ایشان دوران دبستان و 5 سال دبیرستان را در مدرسه سعادت بوشهر گذراند و سال آخر دبیرستان در دبیرستان رازی شیراز به پایان رساند که در آن زمان یکی از بهترین دبیرستانهای شهر شیراز به شمار می رفت. 

\n\n

مشفقیان دوره های لیسانس (1353)، فوق لیسانس (1354)، دکتری (1357) و فوق دکتری (1358) خود را در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه ایالتی اوکلاهما (امریکا) گرفته است.

\n\n

پروفسور مشفقیان از سال 1358 به عنوان استاد دانشکده مهندسی در دانشگاه شیراز مشغول به تدریس دروس مهندسی شیمی شد. 

\n\n

وی علاوه بر دانشگاه شیراز، در دانشگاه های اوکلاهما (امریکا)، سیدنی (استرالیا)، صنعت نفت (اهواز و آبادان)، قطر و بوشهر (خلیج فارس) تدریس کرده است.

\n\n

در پی خدمات و تلاش های گسترده علمی، آموزشی، پژوهشی پروفسور مشفقیان، به دعوت کمیته علمی سازمان کنفرانس اسلامی، عضو این کمیته شد.

\n\n

استاد محمود مشفقیان دارای دو فرزند پسر و دو فرزند دختر است و هم اکنون ساکن امریکا است و در کنار خانواده به فعالیت های علمی مشغول است.

\n\n

استاد مشفقیان به بوشهر عشق می ورزد و سادگی، بی ریایی و دل پاکی بوشهری ها را به دریای بوشهر تشبیه می کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر