چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:
کد خبر: ۱۱۳۱۸۳
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: معاون اقتصادی و سخنگوی طرح مردمی سازی یارانه‌ها در استان بوشهر گفت: پلیس امنیت اقتصادی این استان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۳۶ تن کالای اساسی که توسط سودجویان در این استان احتکار شده بود، کشف کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین افزود: از این میزان کالای احتکار شده ۲۵۵ تن مرغ در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه و ۳۷ تن شکر است.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۳ تن روغن احتکار شده در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و ۲۱ تن روغن نیز در سایر مناطق این استان کشف و ضبط شده است.

سخنگوی طرح مردمی سازی یارانه ها در استان بوشهر ادامه داد: در گشت‌ها و بازرسی های انجام شده هشت نفر دستگیر شدند.  

باستین ادامه داد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها برای قطع دست رانت خواران و دلالان از سفره مردم به شدت با اخلالگران در بازار و با هماهنگی نیروهای انتظامی، امنیتی و تعزیرات با گرانفروشان، کم فروشان و احتکار کنندگان مایحتاج مردم بشدت برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: با تدابیر صورت گرفته ذخیره سازی اقلام مورد نیاز مردم استان بوشهر انجام شده و بتدریج از طریق فروشگاه‌های فعال در این استان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

باستین افزود: به اندازه کافی کالاهای اساسی در استان بوشهر ذخیره سازی شده و مشکلی در زمینه تامین مرغ، برنج و شکر وجود ندارد و روغن نیز با توجه به تامین مواد خام مورد نیاز کارخانه ها تا چند روز آینده این کالا نیز به وفور در بازار تامین می‌شود.

وی اظهارداشت: به همین دلیل به مردم این اطمینان خاطر داده می شود  که هیچ مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی در استان بوشهر وجود ندارد و به اندازه نیاز روزانه خود خرید کنند تا از تقاضای کاذب جلوگیری شود.

سخنگوی طرح جدید اقتصادی دولت در استان بوشهر یادآورشد: در چند روز گذشته مشاهده شده در بخش های مختلف کالاهای اساسی مردم از سوی عده ای سودجو احتکار شده است با توجه به اینکه قوانین و مقررات دست ما را برای برخورد باز گذاشته توصیه می شود از این اقدام دست بردارند.

باستین تاکید کرد: هرکسی با مردم این طور برخورد و حق و حقوق آنها را ضایع کند با او شدیدترین برخورد می شود.

وی  با اشاره به اینکه همه اقلامی که تاکنون احتکار و کشف شده به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار گرفته است از آنها خواست هرجا از احتکار کالاهای اساسی مطلع شدند به دستگاه‌های نظارتی و قضایی اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر