جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۲۰۵
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مهارت‌آموزی به عنوان راهگشای اشتغال نقشی مهم در حل مشکلات جوانان و توسعه این استان دارد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از احمد محمدی زاده در نشست شورای اشتغال استان بوشهر افزود: بیکاری همواره به‌عنوان دغدغه جوانان و خانواده‌ها در همه جوامع مطرح است که یکی از راه‌های مهم رفع این دغدغه مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌های مناطق و علاقه‌مندی متقاضیان است.

وی اضافه کرد: بر این اساس برنامه‌های مهارت‌آموزی در استان بوشهر مطابق با ظرفیت اشتغال صنایع، شرکت‌ها، طرح‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و تولیدی تدوین شده است.

استاندار بوشهر عنوان کرد: این استان از ظرفیت‌های مهم اقتصادی، سرمایه‌گذاری، صنعتی و تولیدی برخوردار است و تنها در منطقه پارس جنوبی به‌عنوان پایتخت انرژی کشور برای بیش از ۷۰ هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

وی با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی، اظهارکرد: در این منطقه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و این درحالی است که طرح‌های مهم دیگری از جمله ۱۸ مجتمع پتروشیمی در این منطقه در دست ساخت است و با این ظرفیت زیبنده نیست مردم ساکن در جوار این تاسیسات دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال‌ باشند.

محمدی‌زاده، اشتغال‌زایی و کارآفرینی را در اولویت برنامه‌های استان بوشهر دانست و تاکید کرد: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، امسال تحول شگرفی در این عرصه در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر