پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۲۲۶
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: پنجمین نشست مشورتی کمیسیون پی‌گیری مطالبات شورای علمای شیعه، که قرار بود روز جمعه در حوزه علمیه رسالت واقع در غرب کابل درباره مسایل جاری کشور برگزار شود؛ با هجوم نیروهای امنیتی دولت طالبان لغو شد.

به گزارش فکرشهر، ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، قرار بود روز جمعه ۲۳ ثور ( اردیبهشت) پنجمین نشست مشورتی در مورد مسائل جاری کشور از طرف کمیسیون پی‌گیری مطالبات شورای علمای شیعه برگزار شود و در پایان آن در چارچوب یک کنفرانس مطبوعاتی، مواضع این کمیسیون درباره مسایل جاری کشور با خبرنگاران در میان گذاشته شود؛ اما نیرهای امنیتی دولت طالبان با هجوم به محل برگزاری این نشست حوزه علمیه رسالت در غرب کابل، مانع از برگزاری آن شدند.

در ابتدای این نشست، نیروهای امنیتی طالبان به ساختمان حوزه علمیه رسالت هجوم آورده و مانع از برگزاری آن شدند.

در همین حال، گفته می شود که پس از این رویداد، شماری از مقام های سیاسی و اطلاعاتی طالبان برای «عذرخواهی» به حوزه علمیه رسالت رفته اند.

قابل ذکر است که کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان که از سوی شورای علمای شیعه تشکیل شده است، یک روز پیش از برگزاری این نشست، از رسانه‌های ملی و بین‌المللی برای پوشش نشست خبری آن دعوت کرده بود.

این اقدام در مدت کوتاهی پس از دیدار مهم امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان از حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) و گفت وگوی او با رییس و اعضای ارشد شورای علمای شیعه صورت می گیرد.

این در حالی است که شورای علمای شیعه از معدود نهادهایی بوده که از آغاز تسلط طالبان تاکنون تلاش کرده با حکومت، تعامل سازنده داشته باشد، پیروزی طالبان را «فتح المبین» توصیف کرده بود و به منظور تسهیل تعامل طالبان با جامعه شیعه کشور، کمیسیون ویژه‌ای را برای پیگیری مطالبات آنان از حکومت به وجود آورده بود.

رهبران این شورا تاکید کرده بودند که هدف شان کسب «امتیاز» نیست؛ بلکه می‌خواهند به استقرار نظم و ثبات و عدالت کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر