پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۲۲۹
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: رسالت ما به عنوان نهاد کتابخانه های عمومی ایجاد پیوند جامعه با نویسندگان، ناشران و بزرگان اهل قلم است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حیدر راهب ظهر شنبه در برنامه نقد و بررسی کتاب «کوچک تر از ام یک» با تشکر از دست اندر کاران برگزاری این مراسم بیان داشت: این جلسه با سایر جلسات سمبلیک متمایز است چرا که با حضور اعضا و مخاطبین اصلی کتابخانه های عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: رسالت ما به عنوان نهاد کتابخانه های عمومی ایجاد پیوند مردم جامعه با نویسندگان، ناشران و بزرگان اهل قلم است.

وی درباره کتاب «کوچک تر از ام یک» گفت: این کتاب با قلمی شیوا و روان به رشته تحریر درآمده و بسیار شورآفرین است و در آن سرگذشت یک نوجوان یازده ساله را با آن همه رنج و سختی در شرجی و گرمای بندر فاو و سوز و سرمای کردستان را به تصویر کشیده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در ادامه خاطر نشان کرد: عباس حیدری، به عنوان شخصیت اصلی کتاب، نوجوان ۱۱ ساله‌ای است که توانسته است با وجود سن کم و سختی‌هایی که متوجه یک کودک کم سن و سال است بر اندیشه و آرمان خود بماند.

وی با تشکر از منوچهر بایندری به عنوان نویسنده کتاب گفت: بدون شک قلم هنرمندانه و شیوای نویسنده موجب گیرایی و ماندگاری این اثر شده است.

مراسم نقد و بررسی کتاب «کوچک تر از ام یک» با حضور منوچهر بایندری، نویسنده کتاب، عباس حیدری، شخصیت اصلی داستان، مختار فیاض، منتقد، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، اعضای کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر و حوزه هنری و برگزار شد.

در خلال این مراسم شرکت کنندگان در مورد این کتاب نقطه نظرات خود را بیان کردند.، همچنین مختار فیاض به عنوان منتقد، به بررسی جوانب و زوایای مختلف این کتاب پرداخت.

در پایان مراسم از مختار فیاض، به عنوان منتقد، منوچهر بایندری به عنوان نویسنده اثر و عباس حیدری، به عنوان شخصیت اصلی کتاب با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

«کوچک‌تر از ام یک» حاصل روایت رشادت‌های یکی از رزمندگانی است که در نوجوانی و در ۱۱ سالگی با زحمت و تلاش بسیار و ترفندهای مختلف، داوطلبانه خود را به جبهه‌ها می‌رساند. این کتاب که تازگی توسط سوره مهر به چاپ رسیده است، از نظر نگاهی که یک نوجوان به زادگاهش، طبیعت، آئین‌ها و رسوم این دیار از جنوب کشور دارد، جذاب است. از سوی دیگر، سختی‌ها و دشواری‌های زندگی و جنگ از نگاه صمیمی و بی‌پیرایه رزمنده نوجوان، عباس حیدری، می‌تواند برای نسل امروز خواندنی باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر