جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۲۴۱
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: یادبود سیدمحمدرضا هاشمی‌زاده شاعر آیینی استان بوشهر روز شنبه در سالگرد درگذشت وی در شهر خورموج برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آئین گفت: کلید واژه زندگی و شعر هاشمی زاده عشق و درد بود که گاهی دردهای خود و هم نوعانش را عاشقانه می سرود و گاهی عشق جوشان خود را دردمندانه فریاد می کرد.

حمید زارعی افزود: استاد فقیدمان شادروان سید محمدرضا هاشمی زاده عمر با برکت خود را در راه آموختن، سرودن و عشق ورزیدن سپری کرد و تا همیشه در ذهن و زبان هم دیارانش ماندگار خواهد بود و تا شعر و عشق و مهربانیست یاد و نام او نیز سرود محفل انس ما خواهد بود.

وی ادامه داد: هاشمی زاده شاعری مهربان و خوش قلب بود و پشت چهره خندانش غمی نهفته بود زیرا این شاعر و ادیب بزرگ هیچ گاه از درد جامعه دور نبود.

زارعی تصریح کرد: هاشمی زاده شاعر و معلمی رشد یافته با شخصیت و رفتار و گفتار و کردار و اندیشه های پاک بود که بر سینه خود مدال خود شناسی و خدا شناسی را نصب کرده بود.

دکتر بشیر علوی نویسنده و محقق نیز اظهار داشت: در برهه امروز که قصیده گفتن کار هر کسی نیست و توانایی در قصیده گفتن بالاتر از غزل است هاشمی زاده در قصیده سرایی نشان داده است  دست توانایی دارد.

وی اضافه کرد: قصیده گفتن موهبتی خدادادی است و در استان ما فراگیر نیست و وقتی قصاید هاشمی زاده را ورق می زنیم می بینیم ماهرانه از صخره سخت قصیده عبور کرده است. 

علوی ادامه داد: غزلیات هاشمی زاده نیز حامی اندیشه های راستین و باورهای خالص و ناب مذهبی است. 

اصغر منصوری نسب محقق خورموجی نیز بیان داشت: هاشمی زاده سرو چمانی بود که یاد و روحش بلند است و برای ما نامش تداعی خاطره ها، ذکرها و شعرهاست. 

سیده محبوبه هاشمی زاده نیز ضمن خوانش شعر در رثای پدرش گفت: پدرم عاشق شعر، عاشق دشتی و عاشق جوانان بود و با علاقه و عشق تمام داشته هایش را در اختیار جوانان می گذاشت. 

وی با قدردانی از برگزاری این نشست ادامه داد: برگزاری این نشست موجب شادی روح پدرم و خانواده شده است. 

هادی اخلاقی نیز با اشاره به ارزش تاریخی مقالات هاشمی زاده بیان داشت: هاشمی زاده انسانی چندوجهی است که علاوه بر شعر، در حوزه ها و هنرهای دیگر یادگارهای ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است. 

این نویسنده و محقق خورموجی گفت: یکی از این کارها، مقالاتی است که در زمینه تاریخ و فرهنگ و ادب زادگاهش خورموج و دشتی به رشته تحریر درآورده و از جنبه‌های تاریخی، اطلاعات ارزشمندی از خورموج و دشتی دراختیار ما می گذارد که هر کدام می تواند مخاطبان و محققان را در شناخت بهتر دشتی یاری رساند.

در ادامه این آئین، سید کوچک هاشمی زاده، سید اسماعیل بهزادی، مجید عابدی، سید محسن هاشمی زاده، حیدر بحرینی، احمد طیبیان مجرد، هادی اخلاقی، ابراهیم شاکری مطلق، مهدی شیخیانی، حسن کلبعلی، مازیار اسدی، سید امرالله موسوی، سید اسدالله گلستانه، سید محمدحسن هاشمی زاده، محسن حاجی پور، فاطمه نوایی لقب، فاطمه رضوانی، فرشته گزدرازی و ماندانا رضوانی به شعر خوانی و ذکر خاطره و ارائه مطلب پیرامون استاد سید محمدرضا هاشمی زاده پرداختند

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر