جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۲۶۲
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: امام جمعه برازجان گفت: یکی از نشانه های اقتدار ملی، داشتن جمعیت بالا است که از نکات تقویت ملی است که متاسفانه در این چند سال کم رنگ شده است.

به گزارش «فکرشهر»، حجت الاسلام حسن مصلح در نشست شورای فرهنگ عمومی دشتستان که پیش از ظهر امروز ـ یک شنبه ۲۵ اردی بهشت ماه ـ برگزار شد، اظهارداشت: در ابتدا تشکر می‌کنم از مردم در همراهی با دولت برای جراحی اقتصادی که باعث شد استان ما، کم ترین حاشیه را در کشور داشته باشد.

وی بیان داشت: یکی از نشانه های اقتدار ملی، داشتن جمعیت بالا است که از نکات تقویت ملی است ولی متاسفانه در این چند سال، بحث افزایش جمعیت کم رنگ شده است و باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا این موضوع تقویت شده و جبران شود و دارای جمعیت جوان شویم.
حجت الاسلام مصلح افزود: بزرگترین عید خداوند، عید غدیر است که به عید «الله الاکبر» معروف است و به همین مناسبت هفته ولایت نام گرفته است.

سرهنگ غلامرضا بناری ـ فرمانده سپاه شهرستان دشتستان ـ نیز در این نشست گفت: برنامه هایی به مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در سطح شهرستان خواهیم داشت که شامل رژه خودرویی در سطح شهر، برگزاری مراسمی در گلزار شهدا، خواندن سرود سلام فرمانده در روز ۱۳ خرداد با حضور خواننده اصلی شعر و همراهی بیش از پنج هزار نفر در شهرستان را شامل می‌شود.

دبیر بنیاد غدیر استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: در مناسبت های ۳۶۵ روز سال، هیچ مناسبتی به بزرگی عید غدیر نداریم؛ نه روز عاشورا و نه ایام شهادت امام علی (ع) و نه شب های ۱۹ و ۲۱ ماه رمضان، هیچکدام در حد روز غدیر نیست و باید با توجه به وزن آن، برایش وقت گذاشت.

سردار حسین کارگر ادامه داد: در قرآن از روز غدیر به عنوان «الیوم» یاد کرده و این مناسبت کجا و مناسبت های دیگر کجا؟ و باید بر اساس دین کارها را انجام دهیم.

وی گفت: بنیاد غدیر به این دلیل تشکیل شده چون دشمنان مکتب اهل بیت به تاثیر این مکتب پی بردند و برای خدشه دار کردن این اندیشه فعالیت های گسترده ای طی این ۴۰ سال انجام دادند که همه در جریان هستید. بنیاد غدیر توسط بزرگان روحانیت در دهه هشتاد تشکیل شده و مخاطب آن شیعیان هستند و حرف این است که حق اهل بیت هستند و امام علی حق است و دنبال توسعه آن هستیم.

سردار کارگر اضافه کرد: تا شناخت نباشد، تصمیمات بر اساس شور و احساسات است و این گونه موارد هم عمق ندارد پس باید شناخت ایجاد کنیم و ما به دنبال مشارکت های مردمی هستیم تا مردم خود را در مراسمات و ترویج برنامه ها شریک بدانند.

سرپرست فرمانداری دشتستان نیز در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی مناسبی باید برای برگزاری باشکوه مناسبت های پیش رو، شامل آزادسازی خرمشهر و ترحیل امام خمینی (ره) و عید غدیر داشته باشیم.

صادق بوستانی ادامه داد: توصیه می‌شود که به مردم توضیح دهیم که اصلاحات اقتصادی دولت به کجا خواهد انجامید و از این جنگ اقتصادی به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: بحث کاروان خدمت، از دیگر خدماتی است که انجام آن در شهرستان آغاز شده و در بخش «بوشکان» به مشکلات پرداخته شد و در هفته جاری نیز از چهارشنبه تا جمعه در بخش «ارم» خواهیم بود و مشکلات را از نزدیک دیده و به آنها رسیدگی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر