پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۲۷۸
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۳

فکرشهر: سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بر اساس بند "د "تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ در مورد بیمه شدن افراد فاقد بیمه پایه ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت سه دهک پایین درآمدی این استان به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، داراب بارگاهی افزود:  افراد فاقد بیمه می توانند به صورت غیرحضوری به سامانه http://www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه یا به صورت حضوری  به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد مراجعه  و نسبت به ثبت نام خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند.

وی بیان کرد: افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی بصورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

بارگاهی اظهار کرد: کسانی که به تازگی بیمه شده اند تا پایان سال بیمه هستند و می توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی یادآور شد: سه دهک پایین جامعه در مراکز دولتی در بخش بستری با پرداخت  ۵ درصد  و در خدمات سرپایی با پرداخت ۲۰ درصد می‌توانند از خدمات تتشخیصی – درمانی بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۶۲ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت این استان قرار دارند که ۸۰ درصد از این جمعیت معادل ۳۷۰ هزار نفر در قالب صندوق بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان بیمه هستند.

پرداخت هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور با ارائه اسناد از ابتدای سال۱۴۰۰

بارگاهی گفت: در راستای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مورد افزایش جمعیت از سال گذشته هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور زیر پوشش بیمه سلامت با ارائه اسناد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت متولی پرداخت هزینه درمان ناباروری بیمه شدگان سایر سازمان های بیمه گر است.

بارگاهی گفت: زوجهای ناباروری که به مراکز مجوز دار طرف قرارداد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند هزینه های آنها با تعرفه دولتی تا سقف ۹۰ درصد پرداخت می شود و اگر به مراکز خصوصی و غیر طرف قرار داد مراجعه نمایند نیز در صورت ارائه اسناد تا ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی به آنان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: دستورالعمل پرداخت هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور در بهمن سال گذشته ابلاغ شده و بیمه شدگانی که  اسناد درمانی از ابتدای سال ۱۴۰۰ ارائه کنند هزینه مربوطه آنها از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

پرداخت ۲۸۳ میلیارد تومان مطالبات موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت:  ۲۸۳ میلیارد تومان از مطالبات موسسه های تشخیصی درمانی طرف قرارداد این بیمه در این استان  پرداخت شد که با تأمین بموقع اعتبار و پرداخت آن به مؤسسه‌های تشخیصی درمانی موجب تأمین نقدینگی مراکز و انگیزه مؤسسه‌ها برای ارتقای کیفیت خدمات می شود، لذا یکی از برنامه های بیمه سلامت تلاش در پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر