پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۲۹۰
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۷

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تضمین شغل برای متقاضیان اشتغال استان بوشهر در صورت کسب مهارت فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در نشست با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در بین خانواده‌ها است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: توسعه مهارت آموزی فرمول نجات بخش امروز کشور است و وجود نیروهای ماهر در استان بوشهر در توسعه تمامی عرصه‌ها بخصوص صنایع مستقر در استان مؤثر است.
وی تاکید کرد: باید با کمک هم تحول اساسی در موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر ایجاد کنیم، زیرا همه راه‌هایی را که باید در استان بوشهر برای اشتغالزایی رفته‌ایم و راهی به جز توسعه آموزش و مهارت جوانان نداریم.

دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مهارت آموزی به یک مطالبه ملی تبدیل شده است و سند ملی مهارت آموزی و اشتغال در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور تصویب شده و در راستای همین سند آموزش‌های فن آور و دانش بنیان در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش نیروی انسانی ماهر در تولید و اشتغال دانش بنیان، اظهار داشت: اتکای چرخ تولید هر جامعه متکی به دست‌های توانمند و ماهر نیروی کار جامعه است و باید برای کمک به تولید و اقتصاد ملی به مهارت آموزی این قشر بیش از پیش توجه کرد.

وی با بیان اینکه توسعه مهارت آموزی و راه اندازی کسب و کار در استان به منظور ایجاد اشتغال، نیازمند کارهای جهادی، فراگیر و مستمر است، افزود: بدون مهارت آموزی و دسترسی به فن آوری روز امکان اشتغال مولد برای کارجویان و کارگران وجود ندارد، بنابراین جامعه هدف تعاون کار و رفاه باید به سمت فراگیری مهارت‌های فنی و مهارتی سوق داده شوند.

دراهکی از تضمین شغل برای متقاضیان اشتغال استان بوشهر در صورت کسب مهارت فنی و حرفه‌ای خبر داد و اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور این اداره کل در راستای سیاست‌های حمایتی خود از متقاضیان اشتغال، تأمین شغل آنها را در مقابل مهارت‌آموزی تضمین می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر