پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۳۰۲
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۲

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: وضعیت جوی و دریایی استان طی امروز و فردا به نسبت آرام می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا وضعیت جوی و دریایی استان به نسبت آرام است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از اواخر وقت فردا مجدداً سرعت وزش بادهای شمالی افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا اواخر هفته جاری، ضمن افزایش تلاطم دریا، خیزش گردوخاک در برخی مناطق مستعد استان و همچنین احتمال نفوذ گردوغبار از مناطق همجوار به استان، دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر غالباً صاف و در برخی ساعات غبار محلی و وزش ملایم باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در طول روز گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

شکوهی پور با اشاره به وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید با مؤلفه شمال غربی (گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت)، از افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا (۱۲۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر) و احتمال نفوذ گردوغبار روی دریا خبر داد.

وی تاکید کرد: افزایش ارتفاع موج خلیج فارس باعث اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال خطر غرق شدن شناگران وجود دارد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود ضمن احتیاط و گاهی خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اتخاذ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر