پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۳۸۱
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز دوشنبه تا بعد از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری با وزش بادهای شدید شمال غربی نسبت به افزایش ارتفاع موج و احتمال نفوذ گرد و غبار فرا منطقه ای هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت با سرعت وزش باد در برخی از ساعت ‎ها به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد و ارتفاع موج نیز به ۱۲۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی بیان کرد: با  افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی، احتمال خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین و همچنین احتمال خطر غرق شدن شناگران هشدار داده می‌شود

مساعدی یادآورشد: از دوشنبه‎‌شب تا روز پنجشنبه احتمال نفوذ گرد و غبار روی دریا و نقاط مستعد استان و بویژه مناطق شمالی و مرکزی دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف و در برخی ساعت‌ها همراه با غبار محلی، از امشب با وزش باد و گاهی گرد و خاک  در برخی نقاط همراه با نفوذ گرد و غبار و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از امشب به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۶ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌ بینی شده است.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۵۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۳۹، جزر دوم ساعت ۱۶:۰۷ و مد دوم ساعت ۲۲:۰۵ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر