جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۳۸۲
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: معاون وزیر و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: واریز مستقیم یارانه به‌حساب مردم، روند قاچاق کالا از ایران به کشورهای همسایه متوقف شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید عبدالمجید اجتهادی ظهر دوشنبه مراسم تودیع و معارفه مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر اظهار داشت: امروز در شرایط حساس مردمی سازی یارانه و جراحی‌های بزرگ اقتصادیِ کشور، قرار داریم و همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا به نتیجه برسیم.

وی از منظر جرم‌شناسی به موضوع ارز ترجیحی پرداخت و گفت: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تحقق آرامش و امنیت در جامعه است. به این دلیل، تصمیم گیران و حاکمان تلاش فکری و عملی خود را برای اصلاح وضعیت اقتصادی و آرامش و امنیت و بهبود معیشتی مردم است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: دولت برای جراحی اقتصادی بدین نتیجه رسید که یارانه را برای بهبود معیشتی در اختیار مردم قرار دهد و با واریز مستقیم یارانه به‌حساب مردم، روند قاچاق کالا از ایران به کشورهای همسایه متوقف شود و سود سرشاری که از این طریق به جیب سوداگران واریز می‌شد قطع گردد و پرداخت یارانه به ذینفع نهایی یعنی مردم را هم عقل و هم تجربه کشورها، هم روحیه عدالت‌خواهی تأیید می‌کند.

وی در ادامه به موضوع انرژی پرداخت و گفت: دولت طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها، هنوز از لحاظ ارزش سوخت و قیمت سوخت در سال‌های اول برنامه توسعه پنجم قرار داریم درحالی‌که می‌بایست قیمت انرژی را ۹۰ درصد فوب خلیج‌فارس می‌رساندیم که نرسیده‌ایم ولی با این جراحی اقتصادی با حوصله و صبر مردم خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور افزود: در بازید رئیس‌جمهور از انبارهای دپوی کالاها و فاسد شدن مواد غذایی برای ایشان بسیار نگران‌کننده بوده است و مطالبه مردم است که باید ساماندهی و چیدمان و فروش و انهدام بر مبنای یک برنامه باشد ساماندهی و چیدمان خوب بوده ولی بی‌توجهی پیرامون انهدام است که بیشترین انهدام در استان بوشهر رخ داده است حال اگر به‌موقع رسیدگی و رأی صادر شده بود، انهدامی صورت نمی‌گرفت.

وی پیرامون تفویض اختیار به استان‌ها خاطرنشان کرد: در بحث تفویض اختیار، ۳۴ اختیار را به امور اقتصادی داده شده، از این مجموع ۲۱ اختیار به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی داده‌اند که لازم‌الاجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه مراسم تکریم و معارفه مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر با حضور سید عبدالمجید اجتهادی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور و مدیران ستادی برگزار شد.

در این آئین از زحمات محمدقاسم صادقی مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی سابق استان بوشهر تقدیر و رحیم بهادری به‌عنوان مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر