پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۴۳۴
سه‌شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۹

فکرشهر: فاز نخست توسعه شبکه فیبر نوری در شهرهای بوشهر و عالیشهر با اعتبار ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز سه‌شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با افتتاح سایر پروژه‌های ارتباطی کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در این آیین گفت: در اجرای فاز نخست پروژه فیبرنوری ۲۰۰ کیلومتر شبکه در مناطق مختلف شهرهای بوشهر و عالیشهر اجرا شد که نقشی مهم درافزایش پهنای باند و گسترش کسب و کارها دارد.

علی سملیان افزود: در فاز نخست این پروژه ارتباطی ۲۵ درصد جمعیت شهرهای بوشهر و عالیشهر معادل  ۴۰ هزار مشترک زیر پوشش  قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: پروژه توسعه شبکه فیبر نوری در استان بوشهر در چهار فاز اجرا می‌شود و قرار است ۸۰ در صد خانوار ها و مشاغل در شهر بوشهر و عالی شهر معادل ۷۰ هزار مشترک تا ابتدای سال ۱۴۰۳ زیر پوشش قرار گیرد.

سملیان گفت: در فاز دوم این پروژه ۶هزار مشترک، فاز سوم ۶هزار و ۵۰۰ مشترک و در فاز چهارم نیز ۱۳ هزار و ۹۲۰ مشترک زیر پوشش توسعه شبکه فیبر نوری قرار می‌گیرند.

وی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده پس از بهره‌برداری از پروژه توسعه شبکه فیبر نوری بوشهر و عالیشهر این پروژه برای شهرستان‌های دشتستان، کنگان و گناوه نیز تا سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت fcp صبانت هدف از اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری fttp را پاسخگویی به نیازهای روز افزون مشترکان اینترنت پرسرعت عنوان کرد.

احمد بید آبادی افزود: ایجاد بزرگراه اطلاعاتی بوشهر و اتصال آن به شبکه ملی اطلاعات، ایجاد دسترسی با سرعت گیگابایت برای شهروندان بوشهری، استفاده بهینه از دانش بومی و ارتقای آن و ایجاد حداقل ۵۰ موقعیت شغلی، اتصال دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و شرکت‌های دانش بنیان به بزرگراه ارتباطی بوشهر جمله مزایای این شبکه است.

وی ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک و توسعه کسب و کارها با استفاده از بزرگراه اطلاعاتی بوشهر، توسعه امکانات آموزشی و زیرساخت‌های آموزش از راه دور و ایجاد بستر مناسب برای توسعه خدمات برخط از سوی شرکت های دانش بنیان را از دیگر مزایای اجرای پروژه عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر