جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب:
کد خبر: ۱۱۳۴۹۷
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکا اگر بخواهد موفق شود باید افکار عمومی جهان مقبولیت لازم را کسب کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محسن پاک آیین روز چهارشنبه در هشتیمن نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در عسلویه افزود: افشای حقوق بشر آمریکایی افشای جنایت‌های آنها در افغانستان، یمن و راه انداختن جنگ در کشوری مانند لیبی است که نمونه بارز نقض حقوق بشر در جهان است.

وی بیان کرد: آنچه که در زندان‌هایی مانند بگرام افغانستان، عراق و کوبا رخ داده نشان دهنده حقوق بشر آمریکایی است تا آمریکا  در مسیر افول قرار گیرد.

پاک آئین ادامه داد: این افول به معنی سقوط نیست و برخی خرده نگیرند که آمریکا هنوز قدرت برتر جهان است چراکه آنها ۲۰ سال پیش راحت افکار عمومی دنیا را قانع و به افغانستان حمله کردند اما امروز در جریان جنگ اوکراین، آمریکا در سازمان ملل و قطعنامه اخراج روسیه از کمیسیون حقوق بشر موفقیت حداقلی داشت طوریکه در این رای گیری از ۱۹۳ کشور جهان تنها ۹۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند و مابقی به شکل‎های مختلفی از جمله شرکت نکردن در نشست به آمریکا رای منفی دادند.

وی ادامه داد: امروز حاکمیت ملی کشورها اصالت پیدا کرده و آنها براحتی از خود دفاع می‌کنند که این به دلیل افشای حقوق بشر آمریکایی و چهره کریه آمریکا است.

پاک آیین اظهار کرد: ایدئولوژی حاکم بر غرب و آمریکا که مشوق این حکمرانی است ایدئولوژی لیبرال دموکراسی است و لیبرال دموکراسی سال ها است که به اسم آزادی و اصالت دادن به انسان به دنبال نابودی انسان و از بین بردن حقوق انسانی است.

پاک آیین بیان کرد: لیبرال دموکراسی  مقوله‌ای به نام انسان را پاک و وقتی ازدواج هم‌جنس را تشویق می کند بدین معنی است که تولید مثل نخواهد شد و بشری به دنیا نخواهد آمد که از آن حمایت شود.

وی یادآور شد: وقتی نهضت عقیم سازی انسان ‌ها در اروپا مطرح، تشویق و جایزه می گیرد و انسان عقیم شود دیگر بشری به دنیا نخواهد آمد که حق و حقوقی داشته باشد.

پاک آئین ادامه داد: این‌ها دارند مقوله بشر  را از بین می برند و این چه دفاع از حقوق بشری است که بشر حذف و سپس ادعای حقوق بشر مطرح شود.

وی اظهار کرد: لیبرال دموکراسی ایدئولوژی مقابل تمدن نوین اسلامی است و باید اسلام را به جهان معرفی کرد که به دنبال رستگاری است.

پاک آیین ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی طلیعه ظهور بوده و در اسلام بر خلاف ایدئولوژی مطرح شده که پایان تاریخ را همراه با جنگ و نابودی شمار زیادی از انسان‌ها دانسته، پایان تاریخ مبنی بر عدل، عدالت، دوستی و با هم بودن است.

وی گفت: وقتی لیبرال دموکراسی افشا شود همه دنیا به ایدئولوژی جدیدی نگاه می کنند که بتواند با ایدئولوژی سابق رقابت کند.

پاک آیین افزود: در چنین شرایطی وظیفه ما است حقوق بشر اسلامی را معرفی و بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

وی بیان کرد: هدف رهبر معظم انقلاب از طرح حقوق بشر آمریکایی یک نگاه راهبردی همراه با آینده نگری است، آینده‌ای که در آن استکبار تضعیف و در مسیر افول قرار گیرد و انسان نیز در کنار آن اسلام، تمدن و ایدئولوژی انسان ساز اسلامی رشد کند.

پاک آیین اضافه کرد: تفکر لیبرال دوکراسی با همه ادعاهایی که مشخص شده ناموفق بوده و باید از بین برود و به انحطاط کشیده شود.

وی یادآور شد: امروز نژاد پرستی یکی از انواع تفکر لیبرال دموکراسی است که نه تنها در آمریکا بلکه در رژیم صهیونیستی نیز مشهود است و باید دید آنها چطور به عرب‌ها نگاه می کنند.

پاک آیین بیان کرد: در داستان اوکراین نیز حین فرار مردم، به آسیاتبارها و عرب تبارها اجازه سوار شدن به قطار نمی دادند و سفیدپوستان را اولویت می دادند که این خود نژاد پرستی است.

وی افزود: باید تلاش کرد افشای حقوق بشر آمریکایی به عنوان اقدامی سیستماتیک در دستور کار قرار گیرد.

پاک آیین تاکید کرد: یکی دیگر از ملزومات تمدن نوین اسلامی، وحدت اسلامی است که نشست امروز برادران اهل سنت و شیعه در عسلویه نیز نمادی بر اندیشه رهبری برای وحدت اسلامی و با رویکرد ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر