پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
کد خبر: ۱۱۳۴۹۹
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵

فکرشهر: رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز افشاگری در باره چهره واقعی استکبار جهانی ضرورتی انکار ناپذیر برای جامعه است که باید بخوبی به آن پرداخته شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب در عسلویه افزود: وظیفه این همایش‌ها این است که نقاب از چهره جبهه استکبار بویژه استکبار آمریکایی دور کند و چهره واقعی آنها که جز جنایت، خباثت، آدم کشی، نسل کشی و هدر دادن ثروت کشورهای مسلمان و جنگ افروزی بین آنان است، نمایان شود.

وی ادامه داد: باید چهره واقعی استکبار جهانی به غرب زدگان، شیفتگان استکبار، آمریکا و دنیای غرب که از پول و امکانات، نعمت امنیت و فضای معطری که جوانان این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس ایجاد کرده است، استفاده می‌کنند اما سم خود را نسبت به انقلاب می‌ریزند معرفی کرد.

حسینی بوشهری گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در باره حقوق بشر آمریکایی به این افراد این است که " آن قدرتی که آن می بالید و مهد تمدن می دانید و اصرار می کنید به مسئولان که اگر با آنها ارتباط نداشته باشیم انقلاب ما بی ثمر است این چهره خبیث و ددمنشانه را دارد".

وی اظهار کرد: با معرفی چهره واقعی استکبار جهانی کسانی که آنجا را کعبه آمال می دانند باید بدانند آنجا کعبه آمال نیست و کعبه آمال اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و پرچمدار آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در مقابل حقوق بشر آمریکایی باید از حقوق اسلام و جلوه‌های زیبای آن که برای بشر ترسیم کرده است از جمله حق حیات، کرامت و آزادی انسان نیز باید سخن گفت تا به این وسیله قدر داشته های خود را بدانیم.

وی تاکید کرد: در شرایطی که جبهه استکبار و کفر در مقابل تمامیت نه تنها امت اسلامی بلکه مستضفعان عالم قد علم کرده و جز به از بین بردن آنان رضایت نمی دهد باید نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداشته شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کرامت و آزادی انسان از منظر اسلام و قرآن افزود: باید به جامعه این اصل معرفی شود که اگر فرعون‌ها حاکم شوند در مقابل موسی‌ها چه اتفاقی رخ می دهد و اگر موسی‌های زمان قدرت به دست بگیرند به طور یقین آن جلوه های زیبای اسلام عرضه می‌شود.

حسینی بوشهری کرامت دادن به انسان را از ویژگی‌های اسلام عنوان کرد و گفت: انسان از نظر اسلام مورد تکریم است و هر عیبی که هست از مسلمانی ما است و در اسلام مشکلی نیست.

وی ادامه داد: زن و مرد مسلمان باید در چارچوب اسلام حرکت کنند تا زبان آنها در مقابل دشمن گویا باشد و اگر به دشمن نقد می کنید خود نسبت به آن اشکالاتی که به دشمن می‌گیرید منزه باشید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در باره اعلامیه حقوق بشر افزود: آنچه امروز دستاویز دشمنان ما است اعلامیه حقوق بشر است هرچند ما نمی خواهیم آن را نقد و یا بستائیم اما در مورد آزادی مذهب اینکه، زن باحجاب در فرانسه حق ندارد حرکت کند و جلوی تعلیم و تربیت او گرفته می شود.

وی ادامه داد: آزادی از نظر حقوق بشر آمریکایی آنچه مطابق منافع آنها است نه آن چیزی که حتی در اعلامیه حقوق جهانی بشر مطرح است.

به گفته حسینی بوشهری امروز از اَهرُم آزادی و حقوق بشر سوء استفاده می کنند آنها در موردحق حیات سخن می گویند، اسلام نیز در ارتباط با این حق سخن می گوید اما تفاوت آنها زمین تا آسمان است.

وی ادامه داد: این چه حق حیاتی است که در آفریقا 100 میلیون انسان کشته می شوند، آمریکا به 100 کشور اسلامی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تعرض کرده و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ملت ایران در تحریم نگه داشته و هر روز بر تحریم‌ها افزوده می شود و مساله فلسطین را به این روز کشانده اند.

حسینی بوشهری افزود: ادعای دفاع از حقوق حیوانات می‌کنند برای آنها فریاد می کشند و اگر یک حیوان درنده ای در قفسی از بین برود همه بوق‌های تبلیغاتی آنها به صدا در می آید ولی مردم مظلوم یمن، فلسطین به شهادت می رسند در عراق و سوریه داعش را سازماندهی می کنند برای اینکه جامعه اسلامی را به جان هم بیندازند.

وی تاکید کرد: حقوق بشر آمریکایی نه تنها حق حیات بلکه حق ممات را برای جامعه بشری قائل هستند و این اسلام عزیز است که در جاهای مختلف برای انسان حق زندگی و کرامت قائل شده است.

حسینی بوشهری گفت: اسلام برای انسان حق کرامت قرار داده و انسان باید کریمانه زندگی کند و تکریم شود.

وی اظهار کرد: امروز آنچه ضروری است این است که جلوه‌های حقوق بشر آمریکا را بخوبی  بازگو و معرفی کنیم تا نقاب از چهره دشمن برداشته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر