پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۵۲۵
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۴ هزار و ۱۳۸ بیمار فشار خون بالا در شهرستان دیر شناسایی و تحت مراقبت هستند.

به گزارش فکرشهر، عباس آدمیت نسب در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت آبدان، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیماریابی فشار خون در جمعیت ۳۰ سال به بالا در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت شهرستان به طور مستمر در حال انجام است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه بیماری فشار خون به عنوان قاتل بی صدا است، افزود: اغلب افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود اطلاع ندارند و تنها راه تشخیص آن اندازه گیری میزان آن است.

وی با اشاره به علل مختلف بیماری فشار خون بالا، گفت: مصرف غذاهای چرب و پرنمک، عدم تحرک بدنی، عدم مصرف میوه و سبزیجات به مقدار کافی، استرس، عوامل وراثتی و مصرف دخانیات و الکل از جمله علل مؤثر بر ابتلاء به بیماری فشار خون است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر بیان کرد: ۱٣.۵ درصد افراد ۳۰ سال به بالا مبتلا به بیماری فشار خون در شهرستان دیّر شناسایی شده‌اند و ۶.١ درصد دیگر نیز تخمین زده می‌شود که مبتلا به بیماری فشارخون باشند که هنوز شناسایی نشده‌اند.

آدمیت نسب افزود: بیشترین تعداد بیماران شناسایی شده با فراوانی ١۵.۶ درصد مربوط به جمعیت بالای ۳۰ سال تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت آبدان بوده و کمترین میزان شناسایی شده مربوط به مرکز دوراهک با ٩. ٨ درصد است.

وی اضافه کرد: بیماران شناسایی شده در مرکز دیر ١٣ درصد، مرکز بردخون ۱۴ درصد و مرکز بردستان ۱۱ درصد است.

وی یادآور شد: میانگین مورد انتظار بیماران فشار خون شناسایی شده ۱٩.۶ درصد است که این مقدار در شهرستان دیر ١٣ درصد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر