شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۵۳۶
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: پیش کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر روز چهارشنبه به میزبانی دبیرستان شهدای فتح المبین گناوه در تالار بهزاد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، این برنامه معنوی قبل از کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر که قرار است سوم خرداد ماه امسال به میزبانی بوشهر برگزار شود،   باشکوه و حضور پرشور اقشار مختلف مردم به اجرا درآمد.

۲۲ دانش آموز و دو آموزگار از این دبیرستان در دوران دفاع مقدس از کلاس درس راهی جبهه های  حق علیه باطل شدند و جان خودرا در راه دفاع از اسلام ، انقلاب و میهن فدا کردند که بر همین اساس به عنوان آموزشگاه شاخص شهدای دانش آموزی کشوری برگزیده شده است.

امام جمعه بندر ریگ در این آیین گفت: فلسفه اصلی برگزاری این کنگره و دیگر یادواره ها ، احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  است.

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش افزود: مجالس شهدا حالت نورانی و عرفانی دارد که در آن حضور یافتیم تا یاد و خاطرات آنها را تداعی و  راه و سیره آن همچنان تداوم بماند.

وی اظهارکرد: احترام و تکریم به خانواده معظم شهدا از وظایف و رسالت مهم همه ما بخصوص مسئولان است.

هاشمی منش گفت: توطئه و دسیسه های دشمنان در این برهه با اول انقلاب و حتی دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست که باید در برابر آنها استقامت و استواری همانند شهدا کرد.

امام جمعه بندرریگ  بیان داشت: دشمن می داند که انقلاب و ماندگاری آن پس از گذشت بیش از ۴۰ سال حاصل خون جوان هایی از میهن است که از سرکلاس به جبهه ها رفتند و در خظ مقدم مبارزه با دشمن بعثی قرار گرفتند.

معاون  آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: در دهه ۶۰ ، حرکات جهادی در سراسر استان بوشهر به چشم می خورد که اعزام دانش آموزان و معلمان مدرسه شهدای فتح المبین گناوه به جبهه های جنگ تحمیلی نمونه بارز آن است. 

غلامحسین مهران پور افزود: دفاع و حفظ و انتقال دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس از وظایف اصلی تعلیم و تربیت   در سند تحول بنیادین نگاشته شده است.

وی اظهارداشت: باید پیام  شهدا را که برگرفته از ایمان، بصیرت و سلامت روح است،  را  در مسیر کار خود قرار دهیم .

مهران پور افزود: براساس سند تحول بنیادین ، کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی از سال قبل در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفت که تاکنون برنامه های بسیار ارزشمندی در سطح مناطق و شهرستان ها اجرا شده است.

وی یادآورشد: ۱۸ پیش کنگره و ۵۰۰ یادواره شهدای دانش آموزی و فرهنگی در این استان با مدیریت و تلاش خود دانش آموزان انجام شده است.

                                                    

رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: همایش معنوی روز جاری بخشی از برنامه اصلی  کنگره شهدای دانش و فرهنگی استان بوشهر است که قرار است سوم خرداد در شهر  بوشهر برگزار شود.

ضرغام مردانی افزود: دلیل برگزاری این برنامه در شهرستان گناوه بخاطر تقدیم ۲۲ شهید دانش آموز و دو فرهنگی از دبیرستان شهدای فنح المبین به عنوان مدرسه شاخص کشوری در زمان دوران دفاع مقدس شناخته شده است.

وی اظهارداشت: یک کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی در این شهرستان نیز دو هفته پیش  برگزار شد.

در این آیین معنوی برنامه های مختلفی شامل دکلمه، دل نوشته، کلیپ اعزام رزمندگان گناوه ، نمایشگاه تمثال و آثار شهدا، مداحی و سرود گروه جوانه های  احساس اجرا شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است که از این  تعداد ۳۶ شهید دانش آموز و ۶ شهید فرهنگی است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر