شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۵۸۹
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۸

فکرشهر:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه ایثارگری و رشادت رزمندگان، در طول تاریخ ماندگار است، آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس حماسه آزادسازی خرمشهر را تبیین کنند.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمد تقی ایرانی صبح امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هماهنگی حفظ آثار دفاع‌مقدس استان بوشهر ضمن درود و سلام به روح شهدای گرانقدر انقلاب و اسلام اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس نشان از اقتدار و عزت ایران اسلامی در حماسه رزمندگان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با گرامیداشت حماسه رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس تصریح کرد: در سوم خرداد سال 1361 خرمشهر قهرمان از اشغال و اسارت رژیم بعث عراق توسط رزمندگان از جمله نیروهای مسلح و بسیجیان در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس خارج شد و به آغوش میهن اسلامی برگشت.

وی با تأکید بر تبیین عملیات رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر بیان کرد: عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در ابعاد مختلف نظامی، حماسی و فرهنگی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید تبیین و بازگو شود.

ایرانی با اشاره به پیام امام راحل که خرمشهر را خدا آزاد کرد گفت: این پیام که زیباترین پیام در عملیات بیت‌المقدس است ماندگار شد و اکنون به برکت خون شهدای گرانقدر و حماسه رزمندگان، جمهوری اسلامی ایران از امنیت پایدار برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه ایثارگری و رشادت رزمندگان، در طول تاریخ ماندگار است تصریح کرد: روحیه و فرهنگ جهادی انقلابی که در 8 سال دفاع مقدس متبلور بود باید در جامعه ترویج و توسعه یابد.

وی تقویت روحیه جهادی و انقلابی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: خدمت جهادی و انقلابی در مسیر فرهنگ و اهداف شهدا یکی از رسالت‌ها و  وظایف مدیران است چراکه حیات جامعه اسلامی نشات گرفته از ایثار و شهادت است که انسان‌های بسیاری با ایثار جان و مال خود حیات جامعه اسلامی را تضمین کردند.

معاون استاندار بوشهر پیروزی در همه جبهه‌ها در برابر استکبار جهانی و ایادی آن منطقه را نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس دانست و افزود: تبیین حماسه رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس از جمله عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر یک ضرورت است.

ایرانی با اشاره به تدوین ویژه برنامه‌های سالروز حماسه سوم خرداد در استان بوشهر اعلام کرد: در این راستا به مناسبت گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر برنامه‌های مختلفی با مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف در استان برگزار می‌شود.

وی آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان 8 سال دفاع مقدس حماسه آزادسازی خرمشهر را تبیین کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: نتایج پیام آزادسازی خرمشهر همبستگی بین رزمندگان شد.

سرهنگ علیرضا غریبی از برگزاری کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان در سوم خرداد خبر داد و گفت: در سالروز فتح خرمشهر بیش از 600 برنامه در استان طراحی شده است.

وی برگزاری صبحگاه مشترک، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از رزمندگان، خانواده شهدا اجرا برنامه‌های فرهنگی، برگزاری نشست جهاد تبیین، رونمایی از طرح‌ها و کتاب‌های دفاع مقدس و برگزاری مسابقات ورزشی را از جمله برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر